به نظر می رسد اپل در حال بررسی گزینه های خود برای آوردن هوش مصنوعی به نسل بعدی آیفون ها است. طبق گزارش بلومبرگ، اپل در حال مذاکره با OpenAI و گوگل برای پیاده سازی هوش مصنوعی در آیفون بعدی است. پیش از این اخباری مبنی بر احتمال همکاری اپل و گوگل برای استفاده از مدل هوش مصنوعی Geminai در آیفون منتشر شده بود.

به گفته مارک آلمان، خبرنگار بلومبرگ، اپل دوباره در حال مذاکره با OpenAI و گوگل برای پیاده سازی هوش مصنوعی سازنده در آیفون iOS 18 است. اما این شرکت هنوز بین ChatGPT، Gemina یا شاید دیگر شرکت‌های هوش مصنوعی شخص ثالث تصمیم‌گیری نکرده است.

همکاری احتمالی اپل با گوگل و OpenAI

به گفته مارک گارمن، اپل همچنین در حال ساخت مدل‌های زبان بزرگ خود برای تقویت برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی iOS 18 است، اما مذاکرات با OpenAI حول ربات‌های گفتگو متمرکز است. از سوی دیگر، اپل در حال مذاکره با گوگل برای استفاده از Gemini در iOS 18 است. این مذاکرات همچنان ادامه دارد و ممکن است به هر جهت ادامه یابد زیرا اپل تصمیم نهایی را نگرفته است. گارمن می‌گوید در نهایت، ممکن است اپل از فناوری هوش مصنوعی هر دو شرکت استفاده کند یا اصلاً از هیچ کدام استفاده نکند.

تا به حال، اپل به طور قابل توجهی در مورد فعالیت های هوش مصنوعی خود صحبت کرده است. با این حال، زمانی که این شرکت درآمد خود را در ماه فوریه اعلام کرد، تیم کوک، مدیر عامل اپل گفت که این شرکت به کار و سرمایه گذاری روی هوش مصنوعی ادامه می دهد و جزئیات پیشرفت خود را تا پایان سال 2024 به اشتراک می گذارد.

سری آیفون 16 قرار است در پاییز 2024 رونمایی شود و به احتمال زیاد شاهد اولین گوشی اپل با هوش مصنوعی مولد خواهیم بود. کارشناسان پیش بینی می کنند که این امر باعث افزایش سهام اپل خواهد شد. به گزارش بلومبرگ، در حالی که آیفون آینده ممکن است دارای ویژگی های هوش مصنوعی مبتنی بر مدل زبان داخلی بزرگ اپل باشد، این شرکت قصد دارد با یک سازنده قدیمی هوش مصنوعی برای توسعه یک ربات چت مشابه ChatGPT همکاری کند.