ارضای تقاضای رو به رشد در دنیای چت ربات‌های هوش مصنوعی و تولیدکننده‌های تصویر به اجزای معمولی و پردازنده‌های گرافیکی درخشان بستگی دارد. کابینت‌های سرور، جعبه‌های فلزی سنگین برای ذخیره‌سازی سیستم‌های GPU، گاهی اوقات یک گلوگاه مهم بوده‌اند.

CoreWeave در حالی که در تلاش برای ساخت امکانات خود بود، یک بار 1400 کابینت اشتباه سفارش داد. این یک اشتباه پرهزینه بود زیرا پشتیبان‌گیری‌های زنجیره تامین، تحویل‌های جدید را برای ماه‌ها به تاخیر انداخت. ونتورو می‌گوید: «شما خیلی سریع حرکت می‌کنید، و جایی در طول خط، روندی با شکست مواجه می‌شود – و تا زمانی که ۱۷ تریلر تراکتور از کابینت در جلوی در نداشته باشید و مجبور نباشید همه آنها را رد کنید، متوجه نمی‌شوید.»

اما در نمونه ای از زیرکی که کلید رشد سریع بود، تیم ونتورو در این بحران به سرعت ناامیدی را کنار گذاشت و تصمیم گرفت کابینت های مستعمل را از بازار خاکستری خریداری کند. این حرکت از تاخیر قابل توجهی جلوگیری کرد. او می‌گوید: «این تنها یکی از چالش‌هایی بود که با آن مواجه شدیم و بر آن‌ها غلبه کردیم تا مطمئن شویم برای شرکای خود ارائه می‌کنیم.

برای ادامه کار، CoreWeave بیشتر از کابینت ها به بازار خاکستری روی آورد. یکی از کارمندان سابق می گوید که سوئیچ های شبکه و روترها را در eBay می خرد تا از انتظار تا دو سال برای تجهیزات جدید جلوگیری کند. به گفته این فرد، ایمنی و قابلیت اطمینان قطعات مورد استفاده می تواند مشکوک باشد، اما در میان رونق فوری هوش مصنوعی، برخی از روش های مرسوم باید کنار گذاشته شوند.

در Plano، CoreWeave سال گذشته چهار سالن را با یک مرکز داده 1 مگاواتی در کمتر از سه روز تجهیز کرد، شاهکاری که معمولاً هفته ها طول می کشد. ونتورو می‌گوید: «ما می‌توانیم با دستکش‌ها وارد شویم و خیلی سریع بسازیم.

CoreWeave مجبور شد از راه حل خلاقانه دیگری استفاده کند زمانی که یک ISP در نصب پهنای باند در یک سایت جدید کند بود – مشکلی که برای بسیاری از کاربران اینترنت خانگی آشنا بود. سه مدیر ارشد یک روز صبح تلفنی ملاقات کردند تا تصمیم بگیرند که چگونه پروژه را به تاخیر بیندازند. اتفاقاً همه آنها یک راه حل را ارائه کردند: خرید اینترنت ماهواره ای از طریق سرویس راحت اما نه ارزان استارلینک ایلان ماسک، تا زمانی که ارائه دهنده فیبر نوری از راه رسید. این هفته تاخیر احتمالی را از بین می برد. ونتورو می‌گوید: «ما باید به‌طور باورنکردنی انعطاف‌پذیر باشیم.

قهرمانان اسکلتر

درس‌هایی از پروژه‌های اولیه امروز رویه‌های استاندارد CoreWeave را بیان می‌کند. CoreWeave تصمیم گرفت برای تولید سفارشی ده ها هزار کابل فیبر نوری حق بیمه بپردازد زیرا طراحی ویژه آن به این معنی است که نصب به جای 10 ساعت فقط یک ساعت طول می کشد. پس از اینکه مقامات گمرک ایالات متحده یک محموله حیاتی از تجهیزات حیاتی را بازداشت کردند، CoreWeave بلافاصله شروع به ارسال سفارشات از طریق چندین جایگزین کرد. پورت ها برای جلوگیری از کمبود، شرکت اکنون قطعات بسیار بیشتری از آنچه نیاز دارد سفارش می دهد و شرط می بندد که باقیمانده ها را می توان به پروژه بعدی ارسال کرد.

عجله گاهی منجر به عواقب ناخواسته می شود. یک منبع می‌گوید مرکز داده لاس‌وگاس CoreWeave هنوز بوی سوختن پلاستیک می‌دهد، زیرا زمانی که چند سال پیش سایت ساخته شد، برخی از اجزای الکتریکی را منفجر کرد.

هسته اصلی عملیات CoreWeave تکنسین های مرکز داده هستند. واجد شرایط ترین آنها به عنوان یک واحد عملیات ویژه کار می کنند و از مکانی به مکان دیگر برای راه اندازی مراکز داده جدید پرواز می کنند، به جای کار تمام وقت در یک دانشگاه. ونتورو از بیان اینکه تیم تکنسین او چند مایل وارد شده است خودداری کرد، اما گفت که آنها سال گذشته حدود 6000 مایل کابل فیبر نوری نصب کردند. او می گوید: «من احتمالاً بیشترین تعامل را با این تیم دارم، بیش از هر تیم دیگری در شرکت، صرفاً به این دلیل که آنها بسیار مهم هستند.