شرکت Dbrand، تولیدکننده‌ی اسکین، قاب و لوازم جانبی برای دستگاه‌های مختلف به‌همراه زک نلسون، مالک و مجری کانال یوتیوب JerryRigEverything که در زمینه‌ی کالبدشکافی و تست مقاومت گوشی‌ ویدیو تولید می‌کند، اخیراً دادخواستی علیه Casetify به دادگاه ارائه و ادعا کرده‌اند که این شرکت، طراحی بعضی از قاب‌های موبایل را کپی کرده است.

Casetify به دادخواست پاسخ داده و پستی در ایکس مبنی بر اینکه بررسی شکایت علیه خود را شروع کرده، منتشر کرده است. این شرکت در متن بیانیه‌اش نوشت: «Casetify همواره قلعه‌ای از اصالت بوده و ما به این موضوع افتخار می‌کنیم. ما در حال حاضر ادعای حق تکثیر علیه خود را بررسی و فوراً طراحی دارای اشکال را از تمام پلتفرم‌ها حذف می‌کنیم.»

این تولیدکننده‌ی هنگ‌کنگی قاب و قطعات جانبی موبایل بیان کرد که در حال بررسی حمله‌ی DDoS به وب‌سایت خودش است که در همان زمانی که شکایت مطرح شد رخ داد؛ با این حال، شرکت اظهار کرد که اطلاعات کاربران ایمن بوده و وب‌سایت دوباره دردسترس قرار دارد.

دی‌برند و نلسون به Casetify اتهام کپی‌کردن از تولید قاب و برچسب گوشی با تم کالبدشکافی را نسبت داده‌اند، طراحی موسوم‌ به X-Ray که اولین بار توسط Dbrand عرضه شد.

یکی از دلایلی که این ادعا مطرح شده این است که ظاهراً قاب‌های Casetify شامل جزئیاتی هستند که در قاب‌های دی‌برند و نلسون هم دیده می‌شوند. بنابراین، کپی تمام‌عیار و بدون هیچ تغییری از طرح‌های اصلی صورت گرفته است. باید دید Casetify در نهایت چگونه این نقض کپی‌رایت را توضیح خواهد داد.