زمان‌بندی افشای این تصاویر نیز نمی‌توانست از این بهتر باشد. دقیقاً همان زمانی‌که OpenAI در گیرودار آشوب‌های داخلی اخیر بین هیئت‌مدیره و مدیرعامل دست‌وپا می‌زند و کاربران تشنه‌ی چت‌باتی با فیلتر‌های کمتر هستند. همچنین جدا از دسترسی به اینترنت، ادغام گراک با ایکس به‌معنی دسترسی به داده‌های به‌روز منتشر‌شده در این شبکه‌ی اجتماعی است.

با‌این‌حال طبق شواهد، گراک حداقل در‌حال‌حاضر ازنظر اطلاعات آموزشی کلی، چند قدمی از مدل‌های پیشروی این روزها عقب‌تر است؛ درحالی‌که برای آموزش مدل اولیه‌ی گراک از ۳۳ میلیارد پارامتر استفاده شده است، مدل کلود ۲ از آنتروپیک دانش ۷۰ میلیارد پارامتر را یدک می‌کشد.

همچنین در آزمون ریاضی نمونه، درحالی‌که کلود ۲ به ۵۵ درصد و GPT-4 به ۶۸ درصد امتیاز‌ها رسیدند، گراک به کسب نمره‌ی ۵۹ درصد رضایت داد. همان‌طور‌که پیش‌تر اشاره شد، برای چت‌بات شخصیت پرحاشیه‌ای چون ایلان ماسک، این بنچمارک‌ها جز حاشیه‌ای بیش نیستند؛ گراک به‌عنوان شخصیت معرفی می‌شود و نه ریاضی‌دان.

هنوز درباره‌ی تاریخ در‌دسترس قرار‌گرفتن گراک برای تمامی کاربران سرویس اشتراکی ایکس اطلاعاتی در دست نیست؛ اما انتشار این اسکرین‌شات‌ها، می‌تواند نشانه‌ی قریب‌الوقوع‌بودن این اتفاق باشد.