یکی دیگر از کارت‌های گرافیکی که انویدیا معرفی کرده، RTX 5000 با ۳۲ گیگابایت VRAM است که از پردازنده‌ی گرافیکی AD102 با ۱۲,۸۰۰ هسته‌ی CUDA بهره می‌برد و قدرت آن به ۶۵٫۳ ترافلاپس می‌رسد.

این محصول ازنظر قدرت عملکرد جایگاهی پایین‌تر از RTX 6000 Ada قرار دارد و با برچسب ۴,۰۰۰ دلاری روانه‌ی بازار می‌شود. در مقام مقایسه، RTX 6000 با ۴۸ گیگابایت VRAM با قیمت ۶,۸۰۰ دلار دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

TomsHardware می‌نویسد کارت‌های گرافیک‌ جدید انویدیا در ورک‌استیشن‌های شرکت‌هایی مثل لنوو، اچ‌پی، دل، Boxx و Lambda استفاده خواهند شد و انتظار می‌رود این محصولات در پاییز سال جاری به بازار عرضه شوند.

انویدیا کارت گرافیک دیگری مخصوص مراکز داده معرفی کرده است که L40S Ada نام دارد و از پردازنده‌ی گرافیکی AD102 با ۱۸,۱۷۶ هسته‌ی CUDA بهره می‌برد و قدرت آن به ۹۱٫۶ ترافلاپس می‌رسد و به‌بیان بهتر، عملکردی در سطح RTX 6000 ada دارد. L40S ada اولین‌بار در سرورهای OVX انویدیا استفاده خواهد شد؛ سرورهایی که با هدف انجام پردازش‌های گرافیکی هوش مصنوعی و پردازش ویدئو طراحی شده‌اند.

باب پت از مدیران ارشد انویدیا می‌گوید:

این در حالی‌ است که AMD حدود پنج ماه قبل از کارت‌های گرافیک‌ حرفه‌ای Radeon Pro W7900 و W7800 به‌ترتیب با ۴۸ و ۳۲ گیگابایت VRAM رونمایی کرد که ازنظر قیمتی ارزان‌تر از سری انویدیا A6000 ada هستند. البته حداکثر قدرت دو کارت گرافیک AM‌D به‌ترتیب به ۶۱٫۳ و ۴۵٫۲ ترافلاپس می‌رسد که از این‌ نظر ضعیف‌تر از L40S Ada انویدیا هستند.