پلتفرم باما که درزمینه انتشار آگهی فروش خودرو فعالیت می‌کند، گزارشی از وضعیت بازار خودرو در سال 1401 منتشر کرده است.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط‌عمومی باما، نوسانات شدید قیمت، عرضه در بورس کالا و سامانه یکپارچه، در کنار بازگشت شورای رقابت به عرصه قیمت‌گذاری و رفت‌وبرگشت‌های آیین‌نامه واردات، سال 1401 را به‌گونه‌ای متفاوت برای بازار خودرو رقم زد.

باما به‌عنوان مرجع و پلتفرم آنلاین خرید و فروش خودرو، در گزارشی به بررسی اثرات این رویدادها بر بازار خودرو و وضعیت آن در سال 1401 پرداخته است.

گزارش سال 1401 باما شامل داده‌هایی از رویدادهای مهم بازار و تأثیر آن‌ها بر رفتار مخاطبین صنعت خودرو در سال گذشته است که به خوانندگان آن دید جامع‌تری نسبت به وضعیت بازار و علایق و گرایش مردم ایران خواهد داد.

اطلاعات این گزارش به سه بخش کلی بازار خودرو، رفتار کاربران در بازار و در پلتفرم باما دسته‌بندی می‌شود. در بخش بازار اطلاعاتی همچون بررسی نوسانات قیمت، آمار عرضه در بورس و مقایسه تیراژ خودروسازان دولتی و خصوصی قابل‌توجه است. در بخش رفتار کاربران در بازار اطلاعاتی در مورد افزایش محبوبیت‌های خودروهای چینی در بین مشتریان ارائه می‌شود. بخش دیگر آن نیز مربوط به رفتار کاربران در باما است که در آن مواردی نظیر تأثیر باما بر بازار از منظر فعالین حوزه خرید و فروش خودرو، تأثیر وضعیت اقتصادی بر تمایل به خرید خودروهای اقساطی و آمار آگهی‌های ثبت‌شده، جستجوها و حضور کاربران در روزهای مختلف سال گذشته به‌چشم می‌خورد.

همچنین باما در راستای گزارش خود پیامی را منتشر کرده است:

«پلتفرم باما همواره بر بازار تخصصی وسایل نقلیه مخصوصاً خودرو متمرکز بوده است؛ بازاری که به‌واسطه کاهش هرساله ارزش پول ملی کشورمان، شرایط خاصی را پشت‌سر می‌گذارد. خودروهایی گران‌تر از ارزش مصرفی‌شان و مشتریانی که نه برای لذت از یک خودروی روز، بلکه برای حفظ ارزش پول به‌سمت این خودروها می‌روند. امیدواریم به‌زودی شاهد این باشیم که این بازار آن‌چنان رشد کند که از حمایت‌های مخرب رها شود و خودش مستقل، سربلند و پویا به حیاتش ادامه دهد. جهان امروز نشان داده رقابت آزاد رمز رضایت مشتری است و وجود پلتفرم باما یکی از ابزار این رقابت.»

گزارش باما از وضعیت بازار خودرو در سال 1401 را می‌توانید از اینجا دریافت و مشاهده کنید.