“با توجه به درآمدها و سطح بالای بهره‌وری، این شرکت امکان رشد میان‌مدت تا بلندمدت را از طریق ارتقاء سبد تجاری فراهم می‌کند. در سه ماهه دوم سال 2023، ال‌جی الکترونیکس درآمد تلفیقی نهایی خود را به میزان 20 تریلیون وون کره جنوبی (KRW) با سود عملیاتی 741.9 میلیارد وون کره جنوبی گزارش کرد. با این نتایج، این شرکت به رکورد بالاترین سود سه‌ماهه دوم در تاریخ خود دست یافت. نتایج مالی سه‌ماهه دوم، موفقیت استراتژی این شرکت در رشد مستمر و تقویت مزیت‌های رقابتی تجاری را تأیید می‌کند. همچنین، این رکورد درآمد، اقدامات این شرکت برای بهبود بنیادین ساختار تجاری خود با پرداختن به تجارت‌های خدمات پلتفرم‌محور جدید و توسعه مستمر بخش B2B را نشان می‌دهد.

با وجود کاهش 6.3 درصدی در درآمد عملیاتی نسبت به سه‌ماهه دوم سال گذشته، سوددهی همچنان قدرتمند بود و کاهش ذکر شده عمدتاً به دلیل اجرای برخی اقدامات خارج از روال هزینه‌ها و بدون نیاز به تکرار در سه‌ماهه دوم 2023 بود. ال‌جی الکترونیکس قصد دارد با بهینه‌‌سازی کارایی‌ها و پیش‌بینی افزایش تقاضا و تقویت رقابت‌پذیری تولید، سودآوری را بیش از پیش تقویت کند. همچنین، این شرکت با تقویت مداوم فروشگاه آنلاین برند خود، به تجارت مستقیم با مصرف‌کننده ادامه خواهد داد.”

در سه‌ماهه دوم، درآمد تلفیقی شرکت ال‌جی در واحد تجاری تهویه مطبوع و لوازم خانگی، با استفاده از راه‌کارهای نوآورانه و توانایی در بازاریابی، به میزان 7.99 تریلیون وون و با سود عملیاتی 600.1 میلیارد وون رسید. با افزایش فروش محصولات مورد تقاضا مانند کولرهای گازی و محصولات کم‌مصرف شامل پمپ‌های حرارتی، این واحد تجاری با شرایط رقابتی سخت روبرو شده بود. با افزایش سود عملیاتی به میزان 40 درصد نسبت به سال گذشته، مدیریت هزینه‌ها به خوبی نشان داده شد. این شرکت برای پاسخ به رشد تقاضای فن‌آوری‌های سبز در اروپا، شمال آفریقا و سراسر جهان، از نوآوری‌های خود در زمینه تولید محصولات دارای بهره‌وری بالای انرژی شامل پمپ‌های حرارتی و سیستم ذخیره انرژی (ESS) استفاده خواهد کرد.

همچنین، به عنوان فرصتی برای رشد بیشتر در تجارت HVAC، به ترند حرکت به سوی الکترونیکی‌سازی نیز نگاه می‌کند. در سه‌ماهه سوم، این شرکت از LG ThinQ UP 2.0 جدید با ویژگی‌های شخصی‌سازی سطح بالا، حق اشتراک و خدمات رونمایی خواهد کرد. برخی از خطوط تولید انبوه نیز در پاسخ به تغییرات بازار گسترش خواهند یافت. با ادغام مدل‌های تجاری خدمات‌محور و محصولات دارای مزایای رقابتی متمایز، این شرکت قصد دارد رهبری یک تغییر پارادایم در صنعت لوازم خانگی را در دست گرفته و با افزایش بهره‌وری در تولید، خرید و لجستیک، به دستیابی به سودآوری پایدار ادامه خواهد داد.

شرکت ال‌جی در طول سه ماه دوم، درآمد تلفیقی خود را به مبلغ ۳.۱۵ تریلیون وون و سود عملیاتی ۱۲۳.۶ میلیارد KRW گزارش کرد. با توجه به چالش‌های تجاری در صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی در سطح جهان، شرکت تمرکز خود را بر بهبود بهره‌وری عملیاتی و ارتقاء سوددهی با رشد تجارت‌های محتوا و خدمات بر پایه پلتفرم webOS تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی قرار داده است. شرکت قصد دارد با توسعه محتوا، خدمات و تبلیغات در محصولاتی متمایز و منحصر به فرد، سبد تجاری تلویزیون‌های خود را به یک سبد تجاری “تأمین‌کننده خدمات رسانه و سرگرمی” تبدیل کند. همچنین، این شرکت با ارائه تلویزیون‌ ۹۷ اینچی LG SIGNATURE OLED M به عنوان اولین تلویزیون مصرفی “وایرلس” مجهز به فن‌آوری Zero Connect در جهان، پیشگامی خود را در بازار تلویزیون‌های دارای صفحه نمایش بسیار بزرگ تحکیم می‌کند. همچنین، فروش تلویزیون‌های جدید و محبوب Lifestyle Screens این شرکت که پیشگام بازار جهانی تلویزیون‌های پریمیوم هستند، گسترش یافته است.

در بخش دیگری از گزارش، شرکت راهکارهای تجهیزات اتومبیل ال‌جی درآمد تلفیقی سه‌ماهه دوم خود را به مبلغ ۲.۶۶ تریلیون وون گزارش کرده است. این رقم، بیشترین درآمد تلفیقی سه‌ماهه دوم در تاریخ این شرکت بوده است. با این حال، سود عملیاتی این بخش با کسر هزینه‌هایی که فقط یک بار انجام می‌شوند، به مبلغ ۸۹.۸ میلیارد وون رتبه دومین بیشترین سود عملیاتی سه‌ماهه دوم در تاریخ عملکرد تجاری را داشته است. با وارد کردن هزینه‌های غیر روتین و یک بار برای همیشه ۱۵۱ میلیارد وون مربوط به فراخوان Chevy Bolt EV توسط جنرال موتورز در محاسبه حاشیه سود عملیاتی به زیان عملیاتی ۶۱.۲ میلیارد وون می‌رسیم. اینشرکت ال‌جی در دو بخش تلویزیون و تجهیزات اتومبیل در سه ماه دوم سال ۲۰۲۳ عملکرد خوبی داشته است. در بخش تلویزیون، شرکت تمرکز خود را بر بهبود بهره‌وری عملیاتی و ارتقاء سوددهی با رشد تجارت‌های محتوا و خدمات بر پایه پلتفرم webOS تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی قرار داده است و قصد دارد با توسعه محتوا، خدمات و تبلیغات در محصولاتی متمایز و منحصر به فرد، سبد تجاری تلویزیون‌های خود را به یک سبد تجاری “تأمین‌کننده خدمات رسانه و سرگرمی” تبدیل کند. همچنین، با ارائه تلویزیون‌های جدید و پیشرفته، این شرکت پیشگام بازار تلویزیون‌های دارای صفحه نمایش بزرگ و پریمیوم است.

در بخش تجهیزات اتومبیل، شرکت ال‌جی با درآمد تلفیقی سه‌ماهه دوم خود به مبلغ ۲.۶۶ تریلیون وون، بیشترین درآمد تلفیقی سه‌ماهه دوم در تاریخ خود را به ثبت رسانده است. با این حال، سود عملیاتی این بخش با کسر هزینه‌هایی که فقط یک بار انجام می‌شوند، به مبلغ ۸۹.۸ میلیارد وون رتبه دومین بیشترین سود عملیاتی سه‌ماهه دوم در تاریخ عملکرد تجاری را داشته است. با وارد کردن هزینه‌های غیر روتین و یک بار برای همیشه ۱۵۱ میلیارد وون مربوط به فراخوان Chevy Bolt EV توسط جنرال موتورز در محاسبه حاشیه سود عملیاتی به زیان عملیاتی ۶۱.۲ میلیارد وون می‌رسیم. به طور کلی، شرکت ال‌جی با تلاش برای رشد تجارت‌های محصولات پرفروش خود در دو بخش تلویزیون و تجهیزات اتومبیل، در سه ماه دوم سال ۲۰۲۳ عملکرد خوبی داشته است.

به این پست امتیاز بدید