گوشی موردانتظار سامسونگ S24 Ultra احتمالا برخی از طرفداران را با مشخصات دوربین خود ناامید خواهد کرد. علی‌رغم انتظارات برای ویژگی‌های توسعه‌یافته، سامسونگ قرار است حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP2 را که اوایل امسال برای S23 Ultra معرفی شد، حفظ کند.

اگرچه این سنسور بالاترین وضوح موجود در بازار را ارائه می دهد، اما از نظر اندازه سنسور برتری ندارد که منجر به مشکلاتی مانند افزایش نویز در قسمت های تاریک تصاویر می شود. علیرغم امید به یک سنسور بزرگتر، افشای اخیر نشان می دهد که غول فناوری هیچ برنامه ای برای چنین ارتقاء در دو سال آینده ندارد.

طبق یک توییت ارسال شده توسط متخصص مشهور Ice Universe، انتظار می رود S24 Ultra و همچنین جانشین آن، S25 Ultra از همان سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2 استفاده کنند. همچنین برخلاف شایعات قبلی مبنی بر ارتقاء دوربین تله فوتو 5 برابری در S24 Ultra، به نظر می رسد دوربین تله فوتو 3 برابر بدون تغییر باقی خواهد ماند. با این حال، ارتقاء نهایی به یک دوربین تله فوتو 10 برابری ممکن است به علاقه مندان به عکاسی دلداری دهد.

بر اساس گزارش نشریه هلندی GalaxyClub، سری جدید گلکسی اس 24 سامسونگ هیچ گونه ارتقای سخت افزاری برای دوربین سلفی دریافت نخواهد کرد. انتظار می رود دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی مورد استفاده در سری قبلی S23 را حفظ کند.

به گفته Sammobile، حرکت سامسونگ برای استفاده از یک سنسور دوربین به مدت سه سال از مدل قبلی مدل‌های S20 Ultra، S21 Ultra و S22 Ultra پیروی می‌کند که همگی دارای دوربین 108 مگاپیکسلی هستند. با این حال، ثبات ممکن است سامسونگ را به ویژه در مقایسه با رقبای خود در مضیقه قرار دهد.

اپل، یک رقیب اصلی، گمانه زنی می کند که سنسور دوربین 1.14 اینچی 48 مگاپیکسلی سونی را در آیفون 15 پرو مکس خود قرار دهد. ظاهراً عملکرد این سنسور جدید در حد سنسور 1 اینچی سونی IMX989 است که توسط چندین شرکت چینی مانند OPPO، Vivo و Xiaomi استفاده می شود. اگر این واقعاً درست باشد، سامسونگ نه تنها از رقبای داخلی خود از نظر مشخصات، بلکه از رقبای بین المللی مانند اپل نیز عقب خواهد ماند، سناریویی که از نظر تصویربرداری برای سامسونگ نوید خوبی ندارد.

علیرغم نقص های احتمالی دوربین، شایعه شده است که گلکسی اولترا از نرخ به روز رسانی 144 هرتز برخوردار است. علاوه بر این، فناوری باتری نوآورانه با الهام از وسایل نقلیه الکتریکی نیز در خط لوله قرار دارد.

خبر دیگر اینکه هنوز چند ماه دیگر به عرضه سری گلکسی اس 24 سامسونگ باقی مانده است. این برند کره جنوبی به طور سنتی پرچمدار سری S خود را در ماه فوریه هر سال معرفی می کند. در حال حاضر در مورد نسل بعدی سری Galaxy S صحبت می شود. در ماه آوریل، گزارش دادیم که پرچمداران آینده سامسونگ به لطف فناوری الهام گرفته از EV، باتری های بهبود یافته ای خواهند داشت. سرعت شارژ سری گلکسی اس 24 توسط RGcloudS فاش شد.

نسل فعلی سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس و اس 23 اولترا از سرعت شارژ 45 وات پشتیبانی می کنند، در حالی که S23 استاندارد به 25 وات محدود شده است. این برند کره جنوبی سرعت شارژ را حتی کمی بیشتر از این افزایش نداده است. در واقع، پشتیبانی از سرعت 45 وات برای اولین بار در سال 2019 در گلکسی نوت 10 پلاس معرفی شد.

طبق گزارش قبلی، سامسونگ از همان فناوری شارژ باتری استفاده می‌کند که در خودروهای الکتریکی سری گلکسی S24 استفاده می‌شود. به زبان ساده، این راهی برای بهبود ظرفیت کلی باتری بدون تغییر اندازه فیزیکی آن است. این ویژگی ظاهرا به S24+ و S24 Ultra محدود خواهد شد. انتظار می رود هر دو گوشی از یک سلول 5000 میلی آمپر ساعتی پشتیبانی کنند. فناوری انباشتن باتری از سرعت شارژ سریع‌تر تا 65 وات نیز پشتیبانی می‌کند. این افزایش 20 واتی نسبت به سرعت فعلی 45 وات در نسخه‌های Galaxy S23+ و Ultra است. S24 Ultra همچنین دارای ژل خنک کننده برای دفع گرما است.

متأسفانه، سامسونگ گلکسی S23 ارتقاء سرعت شارژ را از دست خواهد داد. این به این دلیل است که این شرکت هنوز آزمایش‌هایی را روی فناوری باتری‌های انباشته آغاز نکرده است و ممکن است ظرفیت تولید کافی نداشته باشد.

منبع

به این پست امتیاز دهید