سامسونگ می‌گوید برای بزرگ‌نمایی ۲ و ۱۰برابری، مشابه کاری که اپل با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۵ انجام می‌دهد، در میانه‌ی تصویر دوربین‌های اصلی و تله‌فوتو ۵برابری کراپی ایجاد می‌کند و از آنجا که سنسور این دوربین‌ها وضوح بالایی دارند، عکس‌های خروجی به‌نقل از سامسونگ، «شبیه به بزرگ‌نمایی اپتیکال» هستند و به‌همین دلیل، کره‌ای‌ها سیستم زوم گلکسی اس ۲۴ اولترا را Quad Tele می‌نامند.

صحبت‌های سامسونگ درباره‌ی نقش پررنگ AI در بهبود تجربه‌ی دوربین گلکسی S24 اولترا بسیار هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسند؛ بنابراین بیایید تا عملکرد تک‌تک دوربین‌های گوشی را بسنجیم.

دوربین تله‌فوتو ۵برابری گلکسی S24 اولترا از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی IMX 854 سونی بهره می‌برد که به‌گفته‌ی سامسونگ، ۶۰ درصد پیکسل‌های بزرگ‌تری دارد و با بهره‌گیری از فیلتر رنگی Quad-Bayer، اطلاعات هر ۴ پیکسل مجاور را برای ثبت عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ‌تر تجمیع می‌کند. در کمال تعجب، سامسونگ فوکوس خودکار Dual Pixel PDAF نسل پیش را در دوربین جدید با سیستم PDAF عادی جایگزین کرده است که سرعت و دقت پایین‌تری در فوکوس‌کردن روی سوژه دارد.

حسگر IMX854 در پسِ لنزی پریسکوپی با دیافراگم بازترِ f/3.4 قرار دارد که حدود ۱۰۰ درصد نورِ بیشتری را به‌سمت حسگر می‌تاباند. این لنز با فاصله‌ی کانونی معادل ۱۱۱ میلی‌متری‌اش، بزرگ‌نمایی اپتیکال دقیقِ ۴٫۶برابری نسبت به تصویر دوربین اصلی را فراهم می‌سازد. سامسونگ می‌گوید لرزش‌گیر اپتیکال تصویر در لنز پریسکوپی S24 اولترا تا ۲ برابر، فضای بیشتری برای حرکت‌کردن دارد که روی کاغذ، عملکرد دستگاه در خنثی‌سازی دستگاه حین عکاسی و فیلم‌برداری زوم به‌ویژه در تاریکی را بهبود می‌بخشد.

مطابق انتظار، عکس‌های ۵برابری گلکسی S24 اولترا که با بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵برابری (یا به‌طور دقیق‌تر، ۴٫۶برابر) دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی‌اش ثبت می‌شوند از نظر جزئیات، در سطحی بالاتر از زوم ۵برابری دیجیتال S23 اولترا قرار می‌گیرند.