پرچمداران سری گلکسی اس سامسونگ، گوشی های پرچمدار این برند هستند. سامسونگ هر ساله با نوآوری و استفاده از عناصر جدید در قسمت های مختلف سعی می کند پرچمداران خود را بی نقص تر از همیشه کند. گزارش های جدید حاکی از استفاده از سیستم تشخیص چهره پیشرفته در Galaxy S26 Ultra مشابه Face ID آیفون است. سامسونگ به وضوح می خواهد رقیب کوپرتینویی خود را در همه زمینه ها شکست دهد.

Galaxy S26 Ultra; امن ترین گوشی سامسونگ؟

آخرین پرچمدار فعلی سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا است که در اوایل سال 2024 رونمایی شد. به گفته یک منبع آگاه، این شرکت می خواهد پرچمدار سال 2026 خود یعنی گلکسی اس 26 اولترا را به سیستم بیومتریک پیشرفته تری برای باز کردن قفل مجهز کند. این سیستم بیومتریک همان تشخیص چهره است که در بسیاری از گوشی های سامسونگ قابل استفاده است. اما ظاهرا کره ای ها قصد دارند از نسخه ایمن تری از آن در پرچمدار آینده خود استفاده کنند.

به گفته منتشر کننده این گزارش، امکان استفاده از این فناوری در گلکسی اس 25 اولترا تقریبا به صفر خواهد رسید. بر این اساس، سامسونگ برنامه ای برای نسل بعدی پرچمداران خود در این بخش ندارد و تغییرات در بخش Face Unlock برای دو نسل آینده به تعویق خواهد افتاد.

این احتمال وجود دارد که این سیستم پیشرفته تشخیص چهره مکانیزمی شبیه به Face ID آیفون داشته باشد. در حال حاضر سیستم تشخیص چهره در گوشی های سامسونگ با استفاده از دوربین و الگوریتم های دو بعدی کار می کند. از طرفی فیس آیدی با استفاده از فرستنده مادون قرمز و حسگر عمق مخصوص صورت را به صورت سه بعدی اسکن می کند. سامسونگ با بهبود این ویژگی در گلکسی اس 26 اولترا قصد دارد با قدرت تمام وارد نبرد رقیب دیرینه خود شود.