گلکسی S24 همچون دو گوشی گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس به ۸ گیگابایت رم مجهز است. گلکسی S24 پلاس نیز در کانفیگ پایه ۸ گیگابایت رم دارد اما با رم ۱۲ گیگابایتی نیز عرضه می‌شود که پیشرفتی قابل توجه و خوشایند است. همچون افزایش وضوح نمایشگر، بهره‌مندی از رم بیشتر یکی دیگر از چیزهایی بود که کاربران گلکسی S24 پلاس به آن نیاز داشتند.

پرچمداران جدید از رابط کاربری اختصاصی One UI 6.1 استفاده می‌کنند که نسخه‌ی سفارشی سیستم‌عامل اندروید ۱۴ است. این رابط کاربری با ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی بسیاری رونمایی شد که عملکرد گوشی‌های هوشمند را وارد مرحله جدیدی می‌کند.

دو گوشی گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس در زمان عرضه به اندروید ۱۳ مجهز بودند اما مدتی پیش اندروید ۱۴ را دریافت کردند و به‌زودی به One UI 6.1 نیز مجهز می‌شوند.

دوربین‌ جدیدترین پرچمداران میانی سامسونگ با نسخه‌های قبلی که سال گذشته معرفی شدند تفاوت خاصی ندارند و از سنسورهای مشابهی بهره می‌برند.

چیزی که دوربین سری S24 را متفاوت از نسل قبلی می‌کند، بهینه‌سازی‌های رابط کاربری One UI 6.1 و هوش مصنوعی Galaxy AI است. اکنون می‌توانید اشیاء اضافی موجود در تصاویر را به‌راحتی حذف کنید یا از حالت‌های مختلفی برای عکس‌برداری بهره ببرید.