ایلان ماسک اخیراً چت‌بات هوش مصنوعی خود موسوم‌به گراک را برای رقابت با ChatGPT و گوگل بارد معرفی کرده است. میلیاردر معروف می‌گوید گراک هنوز در مراحل آزمایشی به‌سر می‌برد و برای تعداد بسیار کمی از کاربران دردسترس قرار گرفته اما درنهایت همه‌ی کاربران اشتراک پریمیوم ایکس (توییتر) می‌توانند از‌آن استفاده کنند.

مالک ایکس در گذشته بارها شرکت‌های پیشگام هوش مصنوعی را به‌چالش کشیده و می‌گوید xAI رقیب جدی OpenAI است. xAI نام استارتاپ هوش مصنوعی ایلان ماسک است که چند ماه قبل شروع به‌کار کرد.

ماسک می‌گوید دسترسی لحظه‌ای گراک به داده‌های ایکس، مزیت بسیار مهم این چت‌بات نسبت‌به سایر مدل‌های هوش مصنوعی است.

کارمندان وفادار ایکس که شانس استفاده از چت‌بات گراک را داشتند احساس رضایت خود را از حس شوخ‌طبعی و دسترسی آن به اطلاعات به‌روز شبکه‌ی اجتماعی ایکس، ابراز کرده‌اند.

یکی از متخصصان داده و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات در ایکس به نام دن با انتشار توییتی اعلام کرد سایر چت‌بات‌های هوش مصنوعی از گراک می‌ترسند و اگر باور ندارید از خودشان بپرسید. به‌عنوان مثال چت‌بات گوگل بارد در پاسخ به سؤال مذکور گفت: «اعتراف می‌گنم کمی از گراک می‌ترسم.»

هوش مصنوعی گوگل در ادامه‌ توضیح داد:

دن درمورد عبارت‌هایی که به بارد گفته بود توضیح دقیقی نداد. به‌هرحال می‌توان با پرسیدن سؤالی ساده، ادعای او را بررسی کرد.