غول آمریکایی صنعت فناوری همچنین در حال آزمایش تغییراتی در نحوهی نمایش نتایج جستوجو برای جستوجوهای مربوط به خرید در اروپا است. این تغییرات باید اولویتبندی لینکها را بهجای کسبوکارها یا محصولات فردی، به سمت سایتهای مقایسهی قیمت سوق بدهد.
تغییراتی که امروز اعلام شد، به بخشی از قانون DMA در مورد خودترجیحی شرکتهای بزرگ در پلتفرمهایشان است. DMA مانع ترجیح خدمات دربانها به رقبای متفرقه میشوند.
بسته به خدماتی که دربانها ارائه میدهند، DMA همچنین حاوی قوانینی در مورد ایجاد قابلیت تعاملپذیری بین سرویسها (به ویژه برنامههای پیامرسانی) و اجازهی حذف نرمافزارهای پیشفرض از دستگاهها است.
با تغییرات گوگل، کاربران اروپایی میتوانند میزان دادههای بهاشتراکگذاشتهشده بین سرویسهای مختلف گوگل را محدود کنند.
گوگل بسیاری از تغییرات را در کنار پیروی از DMA بهخاطر حکم دادگاههای قبلی و جریمههایی که مجبور به پرداخت آن شده است، اعمال میکند.
گوگل قصد دارد از قوانین پیروی کند، اما بیانیهاش به وضوح نشان میدهد که از مقررات جدید راضی نیست. گوگل عنوان کرده است که این تغییرات، گزینههای موجود برای مردم و مشاغل را کم میکند.