وب سایت Information در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع آگاه نوشت که شرکت OpenAI اخیراً به مشتریان خود “مدل چندوجهی جدید هوش مصنوعی” را نشان داده است که می تواند علاوه بر صحبت با کاربر، اشیا را نیز شناسایی کند.

OpenAI تایید کرده است که رویداد بسیار مهمی را عصر دوشنبه (به وقت ایران) برگزار خواهد کرد. وب سایت اطلاعات گفت: هوش مصنوعی جدید احتمالا بخشی از پروژه هایی است که در رویداد روز دوشنبه رونمایی می شود.

به گفته منابع آگاه، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI سریعتر است و تصاویر و صداها را با دقت بیشتری تفسیر می کند. ظاهراً این الگو به اعضای تیم پشتیبانی شرکت اجازه می‌دهد تا لحن صدای مشتریان را بهتر درک کنند و طعنه‌هایشان را تشخیص دهند. بخشی از گزارش The Information می‌گوید که مدل جدید هوش مصنوعی از نظر تئوری به دانش‌آموزان در درس‌های ریاضی کمک می‌کند و علائم دنیای واقعی را ترجمه می‌کند.

ظاهراً، مدل جدید OpenAI AI می تواند در پاسخ به انواع سؤالات از GPT-4 Turbo بهتر عمل کند. اما همچنان تمایل دارد با اطمینان کامل پاسخ های اشتباه را نشان دهد.

مقالات مرتبط

شایعه شده است که OpenAI در حال آماده سازی ویژگی جدیدی است که به ChatGPT توانایی برقراری تماس تلفنی را می دهد. ظاهرا OpenAI سرورهای اختصاصی ارائه کرده است که به ارتباطات صوتی و تصویری بلادرنگ اختصاص خواهند داشت.

سام آلتمنمدیر عامل OpenAI اعلام کرد که مدل زبان GPT-5 در مراسم روز دوشنبه اعلام نخواهد شد. اما چیزی “جادویی” ظاهر می شود. این وب‌سایت خبری می‌گوید این مدل زبان احتمالاً قبل از پایان سال 2024 در دسترس خواهد بود.