شارژر و پاوربانک هردو به‌نوعی منبع تغذیه باتری گوشی هستند؛ اما مسلماً ۲ تفاوت پاوربانک و شارژر گوشی سبب شده که این دو گجت تا حد زیادی از هم متمایز باشند. در این مطلب فرق شارژر گوشی با پاور بانک را برای شما شرح می‌دهیم.

پاوربانک‌ها گجت‌های حساسی هستند

شاید تاکنون بارها شارژرتان از دست‌تان افتاده باشد؛ اما حتی پس از ده‌ها بار ضربه خوردن شارژر، همچنان خللی در عملکرد آن به‌چشم نخورد. این موضوع در رابطه با پاوربانک‌ها صدق نمی‌کند؛ زیرا این نوع دستگاه‌ها نسبت‌ به شارژر گوشی، از وزن و ابعاد بیشتری بهره‌مند هستند و همین سبب می‌شود که پس از افتادن یا ضربه دیدن، آسیب بیشتری به آن‌ها وارد شود.

ازطرفی پاوربانک‌ها باتری اختصاصی خود را حمل می‌کنند؛ در‌حالی‌که در شارژر گوشی از باتری خبری نیست. همین سبب می‌شود که پاوربانک شما در شرایط چالشی مانند دمای بالا، رطوبت و قرارگیری در نزدیکی اشیاء تیز، احتمال خرابی بیشتری نسبت به شارژر داشته باشد.

پاوربانک‌ها به مراقبت باتری نیاز دارند

بهره‌مندی پاوربانک‌ها از باتری، وجه تمایز اصلی آن‌ها از شارژر است و این مهم‌ترین تفاوت پاوربانک و شارژر گوشی محسوب می‌شود. پاوربانک درصورت داشتن شارژ، توانایی تغذیه باتری گوشی در هرجا و هرمکان را دارد. برای استفاده از شارژر اما باید حتی منبع برق مستقیم را از طریق پریز در دسترس داشته باشید.

بهره‌مندی پاوربانک‌ها از باتری نقطه قوت مهمی محسوب می‌شود؛ اما برای حفظ سلامت باتری، باید چند نکته را رعایت کنید. اول از همه، شارژ باتری پاوربانک را در بازه ٢۰ تا ٩۰ درصد نگهداری کنید. هرچند خروج درصد باتری از این بازه ایده‌آل، آسیبی را به باتری داشگاه وارد نمی‌کند؛ می‌تواند در جلوگیری از افت عمر باتری مؤثر باشد. همچنین توصیه می‌شود که پاوربانک خود را هر یک تا دو ماه، یک‌بار کالیبره کنید تا عملکرد آن حفظ شود.