سال پیش، مایکروسافت قراردادی جنجالی را با اکتیویژن، خالق بازی‌های Call Of Duty بست. این قرارداد ۶۸٫۷ میلیارد دلاری، یکی از قراردادهای پرماجرای دنیای بازی است که به‌گزارش رویترز، سازمان فدرال تجارت آمریکا (FTC) قصد دارد اشتباه قاضی برای این قرارداد را ثابت کند.

سازمان فدرال تجارت آمریکا می‌گوید که این قرارداد قانونی و طبق قانون رقابت وضع نشده است. قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن ابتدا در ژانویه‌ی ۲۰۲۲ به‌عنوان بزرگ‌ترین خرید در تاریخ صنعت بازی پیشنهاد و در ۱۳ اکتبر سال جاری (۲۱ مهر) پس از کسب تأیید قانون‌گذاران بریتانیایی، بسته شد.

احتمالاً سازمان فدرال تجارت آمریکا به هیئت دادگاه تجدیدنظر سه قاضی در کالیفرنیا اعتراض و ثابت کند که معامله ضدرقابتی بوده است و این معامله باعث نگرانی‌ در رقابت می‌شود. کار فدرال تجارت آمریکا برای فسخ این قرارداد سخت است؛ چراکه بریتانیا قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن را رسماً تأیید کرد.

سازمان فدرال تجارت آمریکا با این استدلال که مایکروسافت از بازی‌های محبوب اکتیویژن برای رقابت کنسول‌های ایکس باکس خود و تسلط بر کسب‌و‌کارهای اشتراکی و بازی‌های آنلاین در حال رشد سریع استفاده خواهد کرد، شکایتی را با هدف توقف این معامله در دسامبر ۲۰۲۲ تنظیم کرد. بااین‌حال، یکی از قاضیان فدرال در کالیفرنیا حکم شکست در رسیدگی به پرونده را صادر کرد.