مایکروسافت و سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) توافق کرده‌اند که اقدامات قانونی علیه یکدیگر را به منظور انجام مذاکرات بیشتر بر سر معامله با اکتیویژن بلیزارد کنار بگذارند. این خبر اعلام شد تا اینکه ساعاتی پیش قاضی دادگاهی در آمریکا رای به نفع خانواده ردموند در پرونده مایکروسافت و کمیسیون تجارت فدرال (FTC) داد.

با چراغ سبز دادگاه ایالات متحده و تایید رسمی قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن در اروپا و چین، بریتانیا اکنون تنها کشوری است که موضع رسمی علیه این معامله اتخاذ می کند. اگر بریتانیا موافقت کند، مایکروسافت می تواند با خیال راحت قرارداد 68.7 میلیارد دلاری را با Activision نهایی کند.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا، تنظیم کننده این کشور، حدود دو ماه پیش اعلام کرد که این معامله را مسدود خواهد کرد. مایکروسافت به سرعت این تصمیم را به چالش کشید و پرونده را به دادگاه برد. جلسه دادگاه قرار بود در 28 جولای (6 اوت) برگزار شود.

طبق گزارش The Verge، مایکروسافت موافقت کرده است که روند تجدید نظر تصمیم CMA را به حالت تعلیق درآورد. مایکروسافت و بریتانیا وارد دور جدیدی از مذاکرات برای دستیابی به توافق بر سر قرارداد Activision شده اند.

برد اسمیتمدیر اجرایی مایکروسافت در بیانیه ای اعلام کرد که پس از حکم دادگاه ایالات متحده، تمرکز مایکروسافت اکنون بر بریتانیا خواهد بود. به گفته اسمیت، مایکروسافت با نگرانی های CMA مخالف است. اما در حال بررسی چگونگی تغییر این معامله برای رفع نگرانی ها است. مایکروسافت می گوید که به نفع عمومی است که پرونده دادگاه بریتانیا را کنار بگذارد.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا ادعاهای مایکروسافت را تایید کرد. تنظیم کننده می گوید آماده دریافت هر گونه پیشنهادی از سوی مایکروسافت برای اصلاح قرارداد است.

مایکروسافت و اکتیویژن درخواستی برای رد پرونده در دادگاه تجدید نظر رقابت (CAT) ارائه کرده اند که دادگاه باید با آن موافقت کند. بدیهی است که بعید است شاهد مخالفت CAT با درخواست مایکروسافت باشیم.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا در جریان جلسات مایکروسافت و FTC درخواست تعویق دادگاه تجدید نظر کرد. اما CAT این ادعا را رد کرد.