سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) درباره‌ی ایده‌ی حل‌وفصل سریع نگرانی‌های خود بابت معامله‌ی ادغام اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت با احتیاط عمل می‌کند. غول فناوری اهل ردموند و رگولاتورهای بریتانیا پس‌ از پیروزی مایکروسافت در نبرد حقوقی با FTC، به‌سرعت بیانیه‌هایی منتشر کردند؛ اما درحال‌حاضر CMA اعلام کرده است که پیشنهادهای مایکروسافت می‌تواند باعث آغاز تحقیقات جدید درباره‌ی ادغام اکتیویژن بلیزارد با این شرکت شود.

بیلی پرادلاک، مسئول رسانه‌ی CMA با انتشار بیانیه‌ای برای ورج هشدار داد که گفت‌وگوی این سازمان با مایکروسافت در مراحل اولیه است. پرادلاک می‌گوید:

CMA ابتدا قرارداد مربوط به نگرانی‌های خود بابت سرویس‌های ابری مطرح‌شده در اوایل سال جاری را مسدود کرد؛ اما مایکروسافت و سازمان رقابت و بازار بریتانیا پس‌ از حکم قاضی ژاکلین اسکات کورلی، تمایل خود را به مذاکره اعلام کردند.

به‌هر‌حال، CMA به‌وضوح اعلام کرده است که مایکروسافت نمی‌تواند صرفاً به تغییرات رفتاری اضافه تکیه کند. این رگولاتور قبل‌ از اینکه معامله‌ی مذکور را به‌دلیل نگرانی‌های رقابتی در بازی‌های ابری مسدود کند، ابتدا از راهکار ساختاری برای بیان نگرانی‌های خود در بخش کنسول‌های بازی استفاده کرده بود.

CNBC نیز روز گذشته گزارش داد مایکروسافت و CMA برای رفع نگرانی‌های مرتبط با بازی‌های ابری به‌توافق رسیده‌اند. این گزارش توضیح دیگری درباره‌ی جزئیات توافق یادشده ارائه نمی‌دهد؛ اما احتمالاً مفاد آن مختص بریتانیا خواهد بود و امکان دارد شامل خدمات ایکس باکس Cloud Gaming در منطقه باشد.

قانون‌گذاران اتحادیه‌ی اروپا نیز نگرانی‌هایی بابت بازی‌های ابری داشتند؛ اما اوایل سال جاری به‌لطف مجوزهای ۱۰ ساله‌ای که مایکروسافت در بخش بازی‌های ابری به رقبای خود ارائه داده بود، قرارداد مذکور را تأیید کردند.

اتحادیه‌ی اروپا نیز راهکاری مهم را تضمین کرد که شامل مجوز رایگان برای مصرف‌کنندگان ساکن کشورهای این اتحادیه می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا ازطریق سرویس استریم بازی ابری مدنظر خود، به همه‌ی عناوین کنونی و آینده‌ی اکتیویژن بلیزارد روی کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های دارای مجوز دسترسی داشته باشند.

علاوه‌براین، ارائه‌دهندگان خدمات بازی ابری مجوز رایگانی برای ارائه‌ی این‌ بازی‌ها دریافت می‌کنند. Mlex نیز ماه گذشته گزارش داد که مایکروسافت با وجود تصمیم بریتانیا، در حال بررسی گزینه‌هایی برای نهایی‌کردن قرارداد خود با اکتیویژن بلیزارد است.