Google Drive یکی از بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی آنلاین است که به شما امکان می‌دهد فایل‌های به اشتراک گذاشته شده را با هر دستگاهی و در هر مکانی مدیریت کنید. سازگاری آن با انواع فایل، گوگل درایو را به ابزاری عالی برای افرادی تبدیل می کند که اغلب اسناد، تصاویر و فایل های PDF را به اشتراک می گذارند و ویرایش می کنند. این انعطاف پذیری کار بر روی پروژه ها و فعالیت های گروهی را آسان تر می کند.

اگر نیاز به ویرایش فایل PDF بدون تغییر فرمت آن دارید، با ما همراه باشید تا نحوه ویرایش فایل PDF خود را در گوگل درایو یاد بگیرید.

وارد Google Drive شوید

ابتدا از طریق نسخه وب به Google Drive بروید. برای دسترسی به سرویس ذخیره سازی ابری، گزینه به Drive بروید انتخاب کنید.

اگر قبلاً از Google Drive استفاده نکرده‌اید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با ایمیل و رمز عبور Gmail خود وارد شوید. پس از اینکه با موفقیت وارد گوگل درایو شدید، فایل پی دی اف مورد نظر را در فضای ذخیره سازی کامپیوتر خود آماده کنید تا در قسمت بعدی به بررسی نحوه ویرایش PDF در گوگل درایو بپردازیم.

یک فایل PDF را در Google Drive ویرایش کنید

اگر از راه دور کار می‌کنید، استفاده از برنامه‌های کاربردی مبتنی بر سرویس ابری Google، برقراری ارتباط با همکارانتان را برای شما آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند. زیرا می توانید به سرعت هر فایلی را با دیگران به اشتراک بگذارید و فوراً ویرایش هایی را برای دیدن دیگران انجام دهید.

  • پس از ورود به گوگل درایو با انتخاب دکمه جدید + در گوشه سمت چپ بالا گزینه یک فایل آپلود کنید روی آن کلیک کنید تا پنجره ای برای انتخاب فایل PDF شما باز شود.
  • پس از آپلود فایل در گوگل درایو، برای انتخاب روی فایل کلیک راست کنید باز شده با دیدن برای باز کردن یک PDF به عنوان یک فایل قابل ویرایش، پرونده های گوگل انتخاب کنید. اگر فایل خود را نمی بینید، صفحه را یک بار رفرش کنید یا به بخش بروید دیسک من دارم میام داخل
  • هنگامی که فایل شما در Google Docs باز شد، می توانید ویرایش را شروع کنید. پس از اتمام ویرایش، به فایل و دانلود و PDF من دارم میروم با این کار فایل شما به عنوان یک فایل PDF جدید ذخیره و دانلود می شود.

پس از ذخیره PDF اصلاح شده، می توانید آن را ایمیل کنید یا PDF جدید خود را مجدداً در Google Drive آپلود کنید تا از هر دستگاهی به آن دسترسی داشته باشید.

PDF را بدون درهم ریختن متن در Google Drive ویرایش کنید

وقتی یک فایل PDF را به یک فایل Google Docs تبدیل می کنید، ممکن است ترتیب متن، سبک فونت، قالب بندی پاراگراف و تصاویر کمی به هم بریزد. به عبارت دیگر، از آنجایی که فرمت PDF و Google Doc متفاوت است، فایل PDF شما با تبدیل به Google Doc فرمت خود را از دست می دهد.

همچنین، اگر PDF شما پیچیده‌تر است و حاوی تصاویر و جداول است، ممکن است قالب بندی آن تغییر کند. این تغییرات به این دلیل رخ می دهد که نوع قالب در Google Docs پشتیبانی نمی شود یا به دلیل روش خاصی که Google Docs فایل های PDF را می خواند.

با این حال، اگر یک فایل PDF با متن اصلی و تصاویر بسیار کمی دارید، آپلود PDF در Google Docs، ویرایش متن و تبدیل مجدد به PDF احتمالا مشکلی نخواهد داشت. اگر با یک فایل PDF پیچیده سر و کار دارید، ممکن است نیاز به ویرایش متفاوت داشته باشید. در حالی که هر سرویس ذخیره سازی ابری یک PDF خوان رایگان ارائه می دهد، Google Drive ویژگی های بیشتری را با کمک برنامه های همراه ارائه می دهد. Lumin یکی از این برنامه های ویرایش PDF رایگان است.

مقاله مرتبط:

ویرایش فایل ها در لومین بسیار آسان است. به سادگی فایل PDF را در Google Drive باز کنید و Lumin را از لیست کشویی Open with انتخاب کنید. توجه داشته باشید که ممکن است لازم باشد حساب Google خود را پیوند دهید.