خرید گوشی جدید همیشه هیجان‌انگیز است؛ اما انتقال تمام فایل‌های موجود در حافظه‌ی دستگاه، به همان اندازه می‌تواند برای برخی افراد دلهره‌آور باشد. ساده‌ترین راهکار کدام است و اصلاً به چند روش می‌توان تمام فایل‌ها را به یک‌باره به گوشی جدید انتقال داد؟

خوشبختانه روش‌های متعددی برای انتقال فایل از گوشی جدید به گوشی قدیمی وجود دارد. در این مقاله، تمامی روش‌های انتقال فایل از گوشی قدیمی به گوشی جدید را بررسی می‌کنیم تا پس از این، فرآیند انتقال فایل‌ را به‌راحتی و بدون دردسر پشت سر بگذارید.

نحوه انتقال اطلاعات بین دو گوشی با فضای ابری

برای انتقال اطلاعات بین دو گوشی هوشمند اندرویدی، می‌توانید از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری همچون Google Drive، Dropbox یا OneDrive استفاده کنید. برای این کار، باید از فایل‌های موجود در دستگاه قدیمی نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید و سپس به بازیابی آن‌ها در دستگاه جدید بپردازید. ساده‌ترین راه و دردسترس‌ترین راهکار، استفاده از گوگل درایو است که در تمام گوشی‌های اندرویدی به‌طور پیش‌فرض نصب شده است. در ادامه نحوه‌ی پشتیبان‌گیری و انتقال اطلاعات از گوشی قدیمی به گوشی جدید با گوگل درایو را خواهیم گفت.

انتقال اطلاعات از گوشی قدیمی به جدید با گوگل درایو

همه می‌دانیم که گوگل از مخاطبین، پیامک‌ها، گزارش تماس‌ها، اطلاعات برنامه‌ها و تنظیمات اولیه، نسخه‌ی پشتیبان تهیه می‌کند و به‌محض واردکردن اطلاعات اکانت در دستگاه جدید، همه‌ی فایل‌ها را در اختیار خواهید داشت؛ بااین‌حال، پیش از مهاجرت به گوشی جدید، باید از پشتیبان‌گیری تمامی اطلاعات، اطمینان حاصل کرد. برای بک آپ گرفتن از گوشی های اندروید مراحل ذیل را دنبال کنید:

  • منوی تنظیمات گوشی را باز کنید و به Google و سپس Backup بروید.
  • مطمئن شوید که کلید پشتیبان‌گیری در Google Drive روی روشن تنظیم شده است.
  • اکنون Back up now را بزنید تا آخرین داده‌های گوشی با Google Drive همگام‌سازی شود.

نکته: با مراجعه به آدرس contacts.google.com مطمئن شوید که تمام مخاطبین گوشی به حساب گوگل منتقل شده‌اند. مخاطبینی که در این صفحه می‌بینید، در گوشی جدید نیز نمایش داده خواهند شد.