آگاهی از تعداد سیم کارت‌هایی که به نام ما هستند اهمیت بسیاری دارد. بارها خبرهایی درباره کلاهبرداری با سیم کارت منتشر شده است که مالک اصلی‌شان از وجود این سیم کارت‌ها بی خبر بوده‌اند. استعلام تعداد سیم‌ کارت ایرانسل به دو روش ممکن است که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

برای اینکه بدانیم چند سیم کارت به نام ما وجود دارد، روش‌های مختلفی وجود دارند که با هر یک از آنها را به شما توضیح خواهیم داد.

آگاهی از تعداد سیم کارت‌ها با ارسال پیامک

سرشماره پیامکی 3000150 از سوی سازمان رگولاتوری در دسترس قرار دارد که با ارسال کد ملی خود می‌توانید از تعداد سیم کارت‌هایی که به نام شماست آگاه شوید. با ارسال این پیام کوتاه، پیامکی از سرشماره CRA.ir برایتان ارسال و اعلام می‌شود که در هر اپراتور، چند سیم کارت به نام شما وجود دارد.

در این پیام فقط تعداد سیم کارت‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود و برای آگاهی از شماره تلفن‌ها باید مسیر دیگری را طی کنید. در صورتی که تنها خط‌های ایرانسل به نام شما هستند، در ادامه این مطلب می‌توانید از هر یک از شماره‌هایی که به نامتان هست مطلع شوید. در غیر این صورت سایر مطالب آموزشی دیجیاتو در این باره را مرور کنید.

کد استعلام سیم‌ کارت ایرانسل

کاربرد این کد دستوری با روش قبلی متفاوت است. در این روش شما می‌توانید از اینکه سیم کارتی که دستتان هست به نام شماست مطمئن شوید. به طور مثال سیم کارتی را به تازگی خریداری کردید و می‌خواهید از انتقال مالکیت آن مطممئن شوید. برای این کار کافی است با خط جدید کد دستوری #80* را شماره‌گیری کنید.

پس از شماره‌گیری کد استعلام سیم‌ کارت ایرانسل، بایستی کد ملی خود را وارد کنید. در صورتی که کد ملی وارد شده با شماره ملی صاحب سیم کارت تطابق داشته باشد، پیغامی در این باره به شما نمایش داده می‌شود که «کد ملی وارد شده مطابقت دارد».

در غیر این صورت پیغامی مبنی بر اینکه «در صورتی که تغییر مالکیت یا ثبت نام جدید انجام داده‌اید، مجدد تلاش کنید» برایتان نمایش داده خواهد شد. 24 ساعت بعد مجدداً با شماره‌گیری کد #80* از اینکه خط به نام شما هست یا خیر، اطمینان حاصل کنید.

استعلام با ایرانسل من

مشترکین ایرانسل با نصب ایرانسل من از طریق گوگل پلی، بازار یا مایکت می‌توانند جهت استعلام تعداد سیم‌ کارت ایرانسل اقدام کنند. پس از دانلود و نصب این سوپراپ، بایستی شماره موبایلی که به نام شما و سیم کارت آن در دسترستان هست را وارد کنید. سپس کد تأییدیه‌ای برایتان پیامک شده که با درج آن می‌توانید وارد اپ شوید.

حال روی گزینه «حساب من» کلیک و در صفحه جدید گزینه «شماره‌های من» را انتخاب کنید. برای ورود به این صفحه کد تأییدیه‌ای برایتان ارسال می‌شود که بایستی آن را درج کنید.

سپس تمامی شماره‌هایی که با کد ملی شما به ثبت رسیده نمایش داده می‌شوند. در صورتی که از وجود هر یک از شماره‌های نمایش داده شده اطلاعی ندارید، بهتر است از طریق ایرانسل من، آن را سلب مالکیت کنید تا به دردسرهای احتمالی دچار نشوید.

جمع‌بندی نحوه استعلام سیم‌ کارت ایرانسل

استعلام سیم‌ کارت ایرانسل با کد ملی از طریق کد دستوری #80* انجام می‌شود که در بالا با آن آشنا شدیم و فهمیدیم این کد استعلام تعداد سیم‌ کارت ایرانسل نیست و تنها مالکیت همان سیم کارت را تعیین می‌کند. همچنین آموختیم با مراجعه به ایرانسل من می‌توان از تعداد سیم کارتهایی که به ناممان هست آگاه شویم و در صورت لزوم، آنها را سلب مالکیت کنیم.

در صورتی که به اینترنت یا تلفن دسترسی ندارید، می‌توانید به صورت حضوری با همراه داشتن کارت ملی خود، به دفاتر پیشخوان ایرانسل مراجعه کرده و تعداد سیم کارت‌هایی که به نامتان هست را استعلام کنید.

سؤالات متداول کاربران

استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل هزینه دارد؟

خیر، برای آگاهی از تعداد سیم کارت‌هایی که با کد ملی شما به ثبت رسیده‌اند، نیاز نیست هزینه‌ای پرداخت کنید.