اپل آخرین بروزرسانی Rapid Security Response را برای iOS 16.5.1 و iPadOS 16.5.1 و macOS Ventura 13.4.1 صبح امروز به وقت ایران منتشر کرد. اما مدتی بعد، به روز رسانی متوقف شد.

به گفته MacRumors، دلیل در دسترس نبودن نسخه جدید Rapid Security Response این است که برخی از وب سایت ها پس از نصب این به روز رسانی جدید کار نمی کنند.

Rapid Security Response بسته ای حاوی فایل های امنیتی است که بدون توجه به سیستم عامل برای دستگاه های اپل در دسترس است. این آپدیت امنیتی تنها برای آخرین نسخه از سیستم عامل های اپل منتشر شده است.

لحظاتی پس از نصب نسخه جدید Rapid Security Response، کاربران متوجه شدند که فیس بوک، اینستاگرام، واتس اپ، زوم و سایر وب سایت ها هشدار جدیدی مبنی بر عدم پشتیبانی از نسخه جدید سافاری به نمایش می گذارند.

اپل هنگام انتشار Rapid Security Response گفت که به روز رسانی امنیتی آسیب پذیری WebKit را برطرف کرده است. این شرکت همچنین گفت که هکرها ممکن است فعالانه از این آسیب پذیری سوء استفاده کرده باشند.

اپل به‌زودی پس از رفع مشکل، به‌روزرسانی Rapid Security Response را مجدداً منتشر خواهد کرد. کاربرانی که Rapid Security Response جدید را نصب کرده‌اند، می‌توانند با رفتن به Settings > General > About و ضربه زدن روی نسخه iOS و سپس Remove Security Update، به‌روزرسانی امنیتی جدید را حذف کنند.