در اوایل این ماه، واتس اپ یک ویژگی جدید «کانال» دریافت کرد که مانند تلگرام، به کاربران اجازه می دهد برای افراد دیگر پیام ارسال کنند. به نظر می رسد متا واقعاً به این ویژگی اعتقاد دارد زیرا اکنون کانال های اینستاگرام آن را در دسترس همه کاربران در سراسر جهان قرار داد.

همانطور که متا در پست وبلاگ خود توضیح می دهد، کانال های اینستاگرام اکنون در سطح جهانی در دسترس هستند. این قابلیت تاکنون در برخی از کشورها مانند هند و برزیل به تعداد کمی از کاربران ارائه شده است و مانند واتس اپ، از این کانال ها نیز می توان برای به اشتراک گذاری سریع پیام ها با سایر کاربران شبکه اجتماعی استفاده کرد.

کانال های اینستاگرام

متا در این پست می نویسد:

ما اکنون در حال گسترش ویژگی کانال‌های اینستاگرام در سطح جهانی هستیم و به میلیون‌ها سازنده راه جدیدی برای تعامل مستقیم با فالوورهای خود می‌دهیم.

به گفته متا، کانال ها «ابزار پیام رسانی یک به چند» هستند که سازندگان می توانند از آن برای به اشتراک گذاشتن متن، ویدیو و عکس با همه دنبال کنندگان خود استفاده کنند. همچنین از یادداشت ها و نظرسنجی های صوتی پشتیبانی می کند تا بتوانید با مخاطبان خود تعامل بیشتری داشته باشید. همانطور که مشخص است، تنها سازندگان کانال می توانند برای آن پیام ارسال کنند و دنبال کنندگان می توانند به محتوای آن واکنش نشان دهند و در نظرسنجی شرکت کنند.

هنگامی که اولین پیام در یک کانال اینستاگرام توسط سازنده آن منتشر می شود، دنبال کنندگان آن یک اعلان برای پیوستن به آن دریافت می کنند. اگرچه همه می توانند به محتوای یک کانال دسترسی داشته باشند، اما فقط افرادی که آن را دنبال می کنند از طریق اعلان ها از محتوای جدید مطلع می شوند.

علاوه بر این، کاربران می توانند از طریق بخش پیام خصوصی خود، «کانال های پیشنهادی» را مشاهده کرده و به آن بپیوندند. به گفته اینستاگرام، این پیشنهادات بر اساس «علاقه و تعامل شما با سازندگان و همچنین فعالیت شما در اینستاگرام» است.