آیا پاور بانک باتری گوشی را خراب می کند؟ شاید کم و بیش با این سوال برخورد کرده باشید. اما پاسخ چیست؟ در ادامه برای شما توضیح می دهیم که آیا پاوربانک برای گوشی مضر است یا خیر.

به طور کلی تولیدکنندگان پاوربانک محصولات خود را بر اساس استانداردهای جهانی تولید می کنند و به همین دلیل پاوربانک ها آسیبی به باتری گوشی وارد نمی کنند. به عنوان مثال، شیائومی و سامسونگ از جمله برندهایی هستند که هم گوشی و هم پاور بانک تولید می کنند. اگر استفاده از پاوربانک برای باتری گوشی مضر بود، این برندها چنین محصولاتی را در خط تولید خود قرار نمی دادند.

بسیاری از پاوربانک های موجود در بازار دارای قابلیت شارژ مطمئن هستند. این استاندارد به آنها اجازه می دهد تا گوشی شما را با خیال راحت و بدون آسیب رساندن به آن شارژ کنند. اگر دمای باتری گوشی در این شرایط افزایش یابد، پاوربانک قدرت شارژ را کاهش می دهد. برخی از پاوربانک ها دارای تراشه مخصوص برای فرآیند شارژ دستگاه هستند و این امر به عملکرد صحیح آنها کمک می کند.

معمولا پاوربانک ها از وات های مختلفی برای شارژ گوشی استفاده می کنند. پشتیبانی از ظرفیت های مختلف شارژ به تطبیق پاوربانک با دستگاه های مختلف، از ساعت های هوشمند گرفته تا تلفن ها و لپ تاپ ها کمک می کند.

اگر پاوربانک شما از شارژ سریع پشتیبانی می کند و همچنان نگران این هستید که آیا پاوربانک به باتری آسیب می زند، جای نگرانی نیست. پاوربانک های مجهز به فست شارژ نیز همان استانداردهای ذکر شده را دارند و مشکلی برای گوشی شما ایجاد نمی کنند. پاوربانک ها فقط در صورتی به باتری گوشی شما آسیب می رسانند که تقلبی یا آسیب دیده باشند. در این صورت احتمال آسیب دیدن باتری گوشی شما افزایش می یابد.

آیا پاور بانک برای گوشی مضر است؟

خیر؛ به طور کلی، پاور بانک ها به گوشی هوشمند شما آسیب نمی رسانند.

چه پاوربانک هایی به گوشی آسیب می رسانند؟

استفاده از پاوربانک های تقلبی و آسیب دیده برای باتری گوشی مضر است.