گوشی های جدید هوآوی، سری Pura 70، یک دستاورد قابل توجه دارند: بیش از 90 درصد قطعات آنها از شرکت های چینی تهیه می شود. البته به جز دوربین اصلی مدل Pura 70 Ultra. این نشان دهنده جهش قابل توجه هواوی به سمت بومی سازی کامل در تولید گوشی های هوشمند است.

به گزارش GizmoChina، بررسی‌های شرکت تحقیقاتی ژاپنی Fomalhaut Techno Solutions نشان می‌دهد که تامین‌کنندگان چینی مانند OFilm، Lens Technology، Goertek، Csun، Sunny Optical، BOE و Crystal-Optech بخش‌های زیادی از این مجموعه را ارائه می‌کنند. این قطعات شامل پردازنده، نمایشگر، شاسی، باتری و غیره است.

کدام قطعات از سری Pura 70 هواوی توسط تامین کنندگان خارجی ارائه می شود؟

فقط پردازنده Kirin 9010 و دوربین اصلی Pura 70 Ultra به دلیل محدودیت‌های تولید ویفر برای برخی از قطعات خود به شرکت‌های خارجی وابسته هستند. با پیشرفت شرکت های فناوری چینی در تولید تراشه و فناوری دوربین، این قطعات احتمالاً در آینده بومی سازی می شوند.

آنر و هوآوی در بازار داخلی (چین) دوباره محبوبیت قابل توجهی به دست آورده اند و بر اساس گزارش IDC، جایگاه اول را در سهم بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2024 به خود اختصاص داده اند. محبوبیت بسیار زیاد سری Pura 70 منجر به افزایش آن شده است. در تقاضا، که منجر به افزایش قیمت ها در بازار ثانویه شده است.

طبق تحلیل های انجام شده، انتظار می رود هواوی در سال جاری عملکرد فوق العاده ای داشته باشد. بنابراین این شرکت احتمالا حدود 50 میلیون گوشی تولید خواهد کرد. کارشناسان معتقدند مدل Pura 70 با فروش بیش از ده ها میلیون عامل اصلی این موفقیت خواهد بود.

سری Pura 70 گامی مهم در جهت بومی سازی کامل محصولات هوآوی است. این گوشی‌ها توانایی رو به رشد شرکت‌های چینی را برای تامین قطعات کلیدی گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهند.

این روند نشان می دهد که در آن کل فرآیند تولید گوشی های هوشمند در چین ملی می شود. بنابراین، این به طور بالقوه بر زنجیره تامین جهانی گوشی های هوشمند تأثیر می گذارد و می تواند چشم انداز صنعت را تغییر دهد.