آیفون 15 پرو در حال تبدیل شدن به یک دستگاه قدرتمند است، اما ممکن بوده هزینه ای داشته باشد: گرم شدن بیش از حد. گزارش های جدید حاکی از آن است که تراشه A17 Pro این گوشی که توسط TSMC ساخته شده، حتی با استفاده منظم، مستعد گرم شدن بیش از حد است.

A17 Pro اولین تراشه 3 نانومتری اپل و در واقع در جهان است. در حالی که این به افزایش عملکرد کمک می کند، به نظر می رسد که باعث گرم شدن بیش از حد تراشه نیز می شود. افشاگر Revegnus در ماه مارس توییت کرد که TSMC با فرآیند 3 نانومتری دست و پنجه نرم می‌کند و در نتیجه، اپل ممکن است استانداردهای خود را برای تراشه A17 Pro کاهش داده باشد. این بدان معناست که اپل ممکن بوده تراشه هایی را پذیرفته باشد که در غیر این صورت رد می شدند.

اخیرا، Revegnus همچنین یک نقشه حرارتی از iPhone 15 Pro به اشتراک گذاشته است که نشان می دهد منطقه اطراف چیپست A17 Pro با دمایی که به 48 درجه سانتیگراد یا 118.4 درجه فارنهایت می رسد، بدون تعجب داغترین است. یوتیوبر وادیم یوریف معتقد است که اپل برای دستیابی به نتایج بنچمارکی که می‌خواست، وات تراشه A17 Pro را افزایش داد، اما این افزایش مصرف انرژی ممکن است منجر به کاهش عمر باتری و همچنین گرم شدن سریع‌تر گوشی شود.

از آنجایی که آیفون 15 پرو به سرعت گرم می شود، در نهایت عملکرد گوشی را کاهش می دهد تا از آسیب به اجزای داخلی آن جلوگیری کند. همچنین، هنگامی که گوشی می تواند تا 118.4 درجه فارنهایت داغ شود، آنقدر داغ بوده که باعث سوختگی درجه یک هم خواهد شد. این به ویژه نگران کننده است زیرا آیفون 15 پرو راه حل خنک کننده ای ندارد. منتقد TechTablets همچنین تایید کرده که دریچه بخار A17 Pro آیفون 15 پرو مکس بد است.

آیفون 15 پرو مکس و مشکل حرارت

او می گوید که فقط 2 دقیقه طول کشید تا تقریباً 25درصد از عملکرد را از دست داده و پس از 20 دقیقه بارگذاری GPU، عملکرد به تقریباً 34درصد کاهش یافت. با این حال، او خاطرنشان کرد که امتیازات بنچمارک برای یک چیپست موبایل نسبتاً چشمگیر است. به طور خلاصه، آیفون 15 پرو یک گوشی قدرتمند به نظر می رسد، اما ممکن است به قیمت داغ شدن بیش از حد  تمام شود. بنابراین اگر قصد خرید جدیدترین مدل‌های Pro را دارید، ممکن است بخواهید منتظر بررسی‌های بیشتر باشید تا ببینید که چگونه این کار بر عملکرد گوشی در استفاده در دنیای واقعی تأثیر می‌گذارد.

در دیگر خبرها رویداد پاییزی سالانه اپل هفته گذشته شاهد ورود سری‌های آیفون 15 و اپل واچ سری 9 بود. غول فناوری کوپرتینویی از درگاه قدیمی لایتنینگ در جدیدترین نسل گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار به درگاه USB-C منتقل شد. اکنون، مارک گورمن، تحلیلگر برجسته فناوری، با تحولات جدید در خبرنامه هفتگی Power On خود بازگشته است. به گفته وی، خط تولید اپل در سال 2023 به عنوان یک راه حل موقت تا زمانی که نوآوری های مهم تری در سال آینده با ادغام USB-C در دستگاه های بیشتر وارد شود، دیده خواهد شد.

گورمن فاش می‌کند که انتظار می‌رود ماوس مجیک، مجیک ترک‌پد و کیبورد مجیک یک پورت USB-C داشته باشند. اینها در کنار iMac ماه آینده معرفی خواهند شد. انتظار می رود AirPods استاندارد با جعبه شارژ USB-C در سال 2024 عرضه شود. این شرکت قبلاً نسل دوم AirPods Pro با USB-C را در رویداد پاییز عرضه کرده بود. به غیر از لوازم جانبی Magic، گورمن پیش بینی می کند که AirPods Max از درگاه USB-C نیز استفاده کند.

با این حال، جدول زمانی دقیق عرضه هدفون های روی گوش ناشناخته باقی مانده است. این تحلیلگر همچنین بازگشت بسته باتری MagSafe و شارژر MagSafe Duo با درگاه شارژ USB-C را پیش بینی کرده است. با دریافت USB-C سری آیفون 15، به نظر می رسد اپل در حال انتقال بیشتر خط تولید محصولات خود به درگاه اتصال است.

منبع

به این پست امتیاز بدید