اگر برنامه‌ریزی برای سفر را به چند بخش تقسیم کنیم، اجاره اقامتگاه بخش مهم و اساسی آن است. داشتن یک اقامتگاه مناسب می‌تواند کیفیت سفر را تا حد زیادی بهبود دهد و به آسایش مسافران کمک کند. از میان انواع اقامتگاه‌هایی که این روزها در دسترس هستند، اجاره ویلا طرفداران زیادی دارد. اقامت در ویلا به دلیل استقلال مسافران و امکان حضور تعداد بیش‌تری از افراد در یک مکان بسیار محبوب است.

علاوه بر این داشتن فضای بزرگ‌تر، وجود چند اتاق و امکان آشپزی، باعث می‌شود تا شما به عنوان مهمان ویلا، احساس راحتی و آسایش بیش‌تری داشته باشید. انتخاب یک ویلای مناسب بسیار مهم است؛ به همین دلیل در ادامه به معرفی راهنمای کامل اجاره ویلا از جاباما که یک پلتفرم تخصصی برای اجاره اقامتگاه است اشاره می‌کنیم.

جاباما یک سامانه تخصصی برای اجاره اقامتگاه در سراسر ایران است. برای اجاره ویلا یا هر اقامتگاهی برای مثال اقامتگاه بوم گردی در شهرهای مختلف ایران تنها باید نام شهر، زمان سفر و تعداد همسفران را به آن بدهید تا برای پیدا کردن بهترین اقامتگاه دست به کار شود. در واقع جاباما به اجاره اقامتگاه توسط شما سرعت می‌بخشد و با نشان دادن تصاویر هر اقامتگاه و نمایش امکانات و قوانین آن، باعث می‌شود انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید.

دسترسی به این سامانه از طریق سایت آن به نشانی jabama.com امکان‌پذیر است. البته برای راحتی بیش‌تر و دسترسی سریع‌تر می‌توانید از طریق اپلیکیشن جاباما هم به اجاره ویلا، سوئیت و سایر اقامتگاه‌ها اقدام کنید.

هفت گام برای اجاره ویلا از جاباما

حالا که مطلع شدید جاباما چیست و چطور فعالیت می‌کند، وقت آن است که با مراحل اجاره ویلا از طریق جاباما آشنا شوید. در ابتدا لازم است سایت یا اپلیکیشن جاباما را باز کنید. حالا سایر مراحل را به ترتیب و با ذکر جزئیات برای شما بیان می‌کنیم:

گام اول: مشخص کردن برنامه کلی سفر

با ورود به سایت جاباما، صفحه‌ای در مقابل شما قرار می‌گیرد که برای پر کردن گزینه‌های آن باید برنامه سفرتان را بدانید. این که مقصد سفر کجاست، تاریخ شروع و پایان سفر چه زمانی است و چند همسفر دارید. پس از مشخص کردن این موارد، کلیک کنید تا به صفحه بعد بروید.

گام دوم: انتخاب «ویلا» از بخش نوع اقامتگاه

با ورود به صفحه اصلی اقامتگاه‌ها، صدها گزینه متناسب با شرایط شما در اختیارتان قرار می‌گیرد. اما شما فقط به دنبال اجاره ویلا هستید! پس در این مرحله و برای این که فقط اقامتگاه‌ های ویلایی به شما نشان داده شود، باید از بخش نوع اقامتگاه، «ویلایی» را انتخاب کنید. البته برای افزایش سرعت می‌توانید این کار را مستقیما در بخش فیلترها هم انجام دهید.

گام سوم: فیلترها به کمک شما می‌آیند

از آنجا که بررسی تک تک ویلاهای پیشنهادی به زمان زیادی احتیاج دارد، در این مرحله امکان فیلتر کردن در اختیار شما قرار می‌گیرد. فیلتر کردن بر اساس جزئیات مورد نظر شما انجام می‌شود و گزینه‌های زیادی دارد. فیلترهای موجود برای ویلاهای اجاره‌ای شامل موارد زیر هستند:

  • تعداد اتاق‌ها
  • قیمت برای هر شب
  • نوع منطقه (ویلا ساحلی، جنگلی و…)
  • مقررات خاص شامل امکان برگزاری مراسم و اجازه ورود حیوانات خانگی
  • امتیازی که سایر کاربران به ویلا داده‌اند
  • داشتن امکانات خاص مثل استخر، اینترنت، میز بیلیارد و…
  • انتخاب تجهیزات اقامتگاه شامل وسایل سرمایشی و گرمایشی، مبلمان، ظروف سرو غذا و…
  • امکانات اولیه شامل آسانسور، پارکینگ، سرویس بهداشتی فرنگی، بالکن و….

گام چهارم: انتخاب ویلای مورد نظر

هر چه فیلترهای بیش‌تری را انتخاب کنید، گزینه‌های نهایی معرفی شده محدودتر می‌شود و در نهایت، انتخاب و تصمیم‌گیری برای شما راحت‌تر خواهد بود. در این مرحله می‌توانید ویلاهای معرفی شده بر اساس نیاز خود را بررسی و با هم مقایسه کنید؛ سپس تصمیم نهایی را بگیرید. در صفحه اختصاصی هر ویلا، نام میزبان، امکانات کلی، توضیحات و قوانین و مقررات ذکر شده که به انتخاب درست کمک می‌کنند. در ضمن تصاویری که برای معرفی هر ویلا در صفحه آن‌ها وجود دارد، یک نمای کلی از آن را در اختیارتان قرار می‌دهد.

گام پنجم: ثبت رزرو

زمانی که ویلای مورد نظرتان را پیدا کردید، باید برای رزرو آن اقدام کنید. برای این کار تنها لازم است بر روی گزینه ثبت رزرو بزنید و به صفحه بعد وارد شوید. این صفحه اطلاعات سفر شما یعنی تاریخ و تعداد مسافران را به صورت قابل ویرایش نشان می‌دهد. ضمنا قوانین کنسلی هم در این صفحه ذکر می‌شود که لازم است آن را با دقت مطالعه کنید. پس از بررسی مبلغ و وارد کردن نام و نام خانوادگی، ثبت درخواست را می‌زنید و وارد صفحه بعد می‌شود.

گام ششم: تایید میزبان و پرداخت آنلاین

با ورود شما به این صفحه، میزبان حدود سی دقیقه فرصت دارد تا درخواست شما را تایید کند. پس از تایید، به شما امکان داده می‌شود تا پرداخت آنلاین خود را انجام دهید. در این مرحله سندی شامل اطلاعات شما، آدرس ویلا و شماره تماس میزبان نشان داده می‌شود که بهتر است تصویر با پرینت آن را هنگام مراجعه به ویلا همراه خود داشته باشید.

گام هفتم و پایانی: تحویل ویلا در مقصد

روز موعد فرا رسیده و شما در شهر مقصد حضور دارید. حالا می‌توانید بر اساس نشانی دقیق یا لوکیشن فرستاده شده توسط میزبان، خودتان را به ویلای اجاره‌ای برسانید و کلید ویلا را برای مدت زمان تعیین شده از او تحویل بگیرید. برای هماهنگی‌های بیش‌تر امکان تماس با میزبان هم وجود دارد.

نکاتی که باید درباره اجاره ویلا از جاباما بدانید

برای این که اجاره ویلا از جاباما به یک تجربه خاطره‌انگیز برای شما تبدیل شود، لازم است به نکات زیر توجه کنید:

  • پیش از رزرو نهایی، تمامی قوانین و مقررات ویلا را با دقت مطالعه کنید و به قوانین وضع شده توسط میزبان احترام بگذارید.
  • به نظرات سایر کاربران و امتیازی که به ویلا داده‌اند توجه کنید.
  • امکانات ذکر شده در ویلا را با دقت بخوانید و حتما در مورد وجود تجهیزات مورد نظرتان مطمئن شوید.
  • قوانین کنسلی اقامتگاه‌ها با هم متفاوت است. پیش از رزرو نهایی، این قوانین را مطالعه کنید و در صورت تایید، رزرو را انجام دهید.

تجربه سفری آسان با جاباما

اجرای تمامی مراحل اجاره ویلا از جاباما تنها به چند دقیقه زمان نیاز دارد. علاوه بر این، برای انجام هیچ یک از آن‌ها نیاز به صرف وقت زیاد و خروج از منزل ندارید. بنابراین شما با صرف چند دقیقه می‌توانید مناسب‌ترین ویلا را به صورت آنلاین برای خود و همسفرانتان پیدا و اجاره کنید. جاباما به شما فرصت می‌دهد تا ویلایی کاملا متناسب با سلیقه و نیازهایتان رزرو کنید و از حضور در آن لذت ببرید. اقامت در چنین ویلای مطلوب و دلخواهی تاثیر مستقیمی بر کیفیت سفر شما دارد و به ثبت خاطراتی خوش منجر خواهد شد.