هاست های فعال جاباما در سال 1401 نسبت به سال 1400 میانگین رشد 220 درصدی داشته اند. گزارش جاباما اشاره می کند که این رشد درآمد به دلیل افزایش مبلغ نیست، بلکه به دلیل افزایش تعداد رزرو است.

میزبانی که بیشترین تعداد اقامت در سکوی جاباما را دارد میزبان با ۶۳ اقامتگاه در تهران است. یک مالک با 11 واحد مسکونی در تهران در سال گذشته در مجموع 4.6 میلیارد تومان درآمد داشته است. میزبان دیگری با 22 اقامتگاه در اصفهان و تهران میزبان 2 هزار کاربر بی نظیر بود.

در بین انواع اقامتگاه، ویلا با 45 درصد بیشترین محبوبیت را در بین کاربران دارد. آپارتمان با 16.3 درصد و ویلا با 12.6 درصد از دیگر انواع اقامتگاه های پرطرفدار در جاباما هستند. هاستل ها، مهمانسراها و مجتمع های آپارتمانی کمترین محبوبیت را در بین کاربران این پلتفرم دارند.

جوباما و برنامه های آن برای آینده

بر اساس گزارش 2018 مرکز آمار ایران، تنها 10 درصد از سفرها برای تفریح ​​و گردش بوده و 66 درصد ایرانی ها سفر کرده اند، 34 درصد مردم در آن زمان یک سال سفر نکرده اند. علاوه بر این، این گزارش نشان می دهد که 34 درصد از مردم کشور اقامت در خانه دوستان و اقوام را برای سفر انتخاب کرده اند. 6.6 درصد به ویلا یا آپارتمان خود رفتند و 10 درصد به کمپینگ رفتند و در چادر ماندند. 3.5 درصد مسکن عمومی و 8.6 درصد ویلا یا آپارتمان اجاره ای را انتخاب کردند.