شکی نیست که معرفی HyperOS برای جامعه‌ی کاربران ایرانی که بخش بزرگی از آن از گوشی‌های شیائومی استفاده می‌کند، اهمیت زیادی دارد. این سیستم‌عامل ابتدا در سری شیائومی ۱۴ دردسترس قرار گرفت و در طول زمان، به گوشی‌های دیگر وارد شد که می‌توانید فهرست گوشی‌های سازگار با HyperOS را در زومیت بخوانید.

در بررسی ما، هایپراواس جذاب و روان ظاهر شد و تأکید زیادی بر شخصی‌سازی می‌کرد. درکل، هایپراوس برای کاربرانی که به‌جز گوشی از محصولات دیگر شیائومی استفاده می‌کنند، کاربردی‌تر از MIUIخواهد بود؛ زیرا اکوسیستم یکپارچه‌ای را بین دستگاه‌های مختلف مبتنی‌بر هایپراواس برقرار می‌کند.

معرفی شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو

یک ماه پس از معرفی خانواده‌ی آیفون‌ ۱۵، گوشی‌ شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو رونمایی شدند. این پرچم‌داران چینی که از پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره می‌برند، با قیمت دلاری به‌مراتب ارزان‌تر از پرچم‌داران اپل و سامسونگ عرضه شدند و برای آیفون و گلکسی رجزخوانی می‌کنند.

شیائومی ۱۴ در بررسی زومیت هم بسیار درخشان ظاهر شد و صفحه‌نمایش باکیفیت، اسپیکرهای پرقدرت، عملکرد پایدار و کیفیت ساخت عالی آن خیره‌کننده بود. ازجمله ضعف‌های آن نیز می‌توانیم به عملکرد ضعیف‌تر از انتظار دوربین‌ها اشاره کنیم که فریم گوشی را در استفاده‌های سنگین داغ می‌کند.

تسلا سایبرتراک، خودرویی پرهیاهو که انتظارات را برآورده نکرد

سایبرتراک از همان زمان رونمایی اولیه، خودرویی پرحاشیه بوده است. طراحی سایبرتراک به‌گونه‌ای است که انگار این خودرو از دل فیلم‌های علمی‌تخیلی مثل «بلید رانر» بیرون آمده و در تلاش است تا خودش را به‌شدت از بقیه متمایز کند.

تولید این پیکاپ که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود، چندین سال به‌تعویق افتاد. سرانجام اعلام شد سایبرتراک در سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه می‌رسد و احتمال دارد قیمت اولیه آن افزایش پیدا کند.

با این اوصاف، اوضاع تسلا‌تراک خوشایند به‌نظر نمی‌رسد. ایلان ماسک در یکی از جلساتی که با حضور سرمایه‌گذاران برگزار شده بود، اعتراف کرده بود که او و تیمش با رونمایی سایبرتراک گور خود را کنده‌اند. او سعی می‌کند انتظارات مردم از این پیکاپ را کاهش دهد. وی اذعان کرده است که تسلا فقط می‌تواند ۲۵۰ هزار سایبرتراک را در یک سال تولید کند.

اینترنت ماهواره‌به‌موبایل ایلان ماسک

خبر آزمایش موفقیت‌آمیز اینترنت ماهواره‌ به موبایل اسپیس‌ایکس برای کاربران ایرانی از اهمیت زیادی برخوردار بود و دلیل آن هم واضح است. بسیاری از مردم تصور می‌کردند این سرویس که Direct to Cell نام دارد، پایانی بر مشکل اینترنت کم‌حجمِ کم‌سرعتِ پر از محدودیت ما خواهد بود.

بااین‌همه، واقعیت این است که سرویس «Direct to Cell» اصلاً برای هدف دیگری راه‌اندازی شده است و قرار نیست اینترنت ماهواره‌ای آزاد را به‌شکلی که فکر می‌کردیم، در‌اختیارمان قرار دهد. هدف اصلی این سرویس، از‌بین‌بردن تمام مناطق بدون آنتن روی زمین موسوم‌ به Dead Zone برای «برقراری ارتباط بین افراد» و «نجات جان آن‌ها در شرایط اضطراری» با ارسال SMS است.

سال گذشته درباره‌ی سرویس ماهواره‌ای اپل هم سوءتفاهم مشابهی رخ داد و حتی این فرضیه مطرح شد که رجیسترنشدن آیفون ۱۴ به‌‌دلیل فهم نادرست این قابلیت است.

شما در سال ۱۴۰۲ با کدام‌یک از این مطالب پربازدید از ابتدا همراه بودید و کدام مطالب برای اولین‌بار اینجا نظرتان را جلب کرد؟