پردازنده‌ی پرچم‌دار جدید اپل M3 Max است. این تراشه نیز در نسخه‌های مختلف آزموده شده است؛ ازجمله نسخه‌ای با سی‌پی‌یو ۱۶ هسته‌ای (۱۲ هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم‌مصرف) و جی‌پی‌یو ۴۰ هسته‌ای. اپل مدل دیگری نیز از این تراشه ساخته است که سی‌پی‌یو مشابه، ولی ۳۲ هسته‌ی گرافیکی دارد.

رونمایی هم‌زمان سه پردازنده لحظه‌ای هیجان‌انگیز برای اپل است؛ خصوصاً با در‌نظر‌گرفتن اینکه هر سه پردازنده‌ی سری M3 با لیتوگرافی سه‌نانومتری ساخته می‌شوند. در‌حال‌حاضر، هیچ‌یک از رقبای اپل پردازنده‌ی سه‌نانومتری در محصولاتش ندارند. این در حالی است که اپل قبلاً پردازنده‌ی سه‌نانومتری را وارد آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس کرده است.

رونمایی M3 در مراسم سه‌شنبه نشان می‌دهد اپل حالا زمان کمتری به توسعه‌ی هر نسل جدید از پردازنده‌هایش اختصاص می‌دهد. M2 حدوداً ۱۹ ماه پس از M1 معرفی شد و M3 هم در حالی رونمایی می‌شود که حدوداً ۱۶ ماه از معرفی M2 می‌گذرد.

اپل فاصله‌ی بین هر نسل جدید از کامپیوترهایش را نیز کاهش می‌دهد. مدل‌های فعلی مک‌بوک پرو مجهز به پردازنده‌ی M2 اواخر دی ۱۴۰۱ رونمایی شدند و ۱۰ ماه بعد از آن محصولات، حالا قرار است شاهد رونمایی مدل‌های جدید باشیم. دلیل اصلی این است که اپل در ابتدا می‌خواست مک‌بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچ M2 را پاییز ۱۴۰۱ عرضه کند.