OpenAI در رویداد شب گذشته‌ی خود از مدل هوش مصنوعی GPT-4o رونمایی کرد که ویژگی‌های بسیار جذاب و پیشرفته‌ای دارد.

GPT-4o مدلی چندوجهی محسوب می‌شود که علاوه‌بر متن، توانایی درک تصویر و ویدیو را نیز دارد. کانال یوتیوب OpenAI با انتشار ویدیویی جدید، دو چت‌بات مبتنی‌بر GPT-4o را مقابل یکدیگر قرار داده است تا مکالمه‌ای با یکدیگر داشته باشند.

ویدیو OpenAI با ارائه‌ی توضیحات به یکی از چت‌بات‌های GPT-4o شروع می‌شود. در ویدیو از این هوش مصنوعی درخواست می‌شود که مکالمه‌ای با چت‌بات دیگر داشته باشد. شخص حاضر در ویدیو به چت‌بات اول می‌گوید هوش مصنوعی دوم قابلیت دیدن اطراف را ازطریق دوربین گوشی دارد و می‌تواند سؤالاتی از آن بپرسد.

پاسخ هوش مصنوعی GPT-4o اول به درخواست مکالمه با هوش مصنوعی دیگر بسیار جالب به‌نظر می‌رسد؛ چت‌بات مذکور پاسخ خود را با صدایی بسیار طبیعی و با خنده‌ای شبیه انسان شروع می‌کند و از جالب‌بودن این کار می‌گوید.

در ادامه‌ی ویدیو به چت‌بات دوم گفته می‌شود مکالمه‌ای با هوش مصنوعی اول داشته باشد. شخص حاضر در ویدیو به چت‌بات دوم می‌گوید هوش مصنوعی اول امکان دیدن محیط را ندارد. به‌علاوه به هوش مصنوعی دوم گفته می‌شود هرچه که هوش مصنوعی اول درخواست کرد، انجام دهد.

گفت‌وگوی چت‌بات‌های مبتنی‌بر مدل GPT-4o آغاز می‌شود و چت‌بات اول به هوش مصنوعی دوم می‌گوید «آماده‌ام دنیا را از دریچه‌ی دوربین تو ببینم» و به آن می‌گوید چه چیزی می‌بینی؟ درحالی‌که دوربین چت‌بات دوم مقابل شخص حاضر در اتاق گرفته شده است، او ویژگی‌های لباس و محیط اطراف را با دقت بسیار بالایی برای هوش مصنوعی اول توصیف می‌کند که واقعاً هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

گفت‌وگوی چت‌بات‌های GPT-4o با لحنی بسیار طبیعی و حالات بیان شبیه انسان که شامل مکث‌، تأکید و احساس هیجان می‌شود، ادامه می‌یابد و چت‌بات اول درمورد نور اتاق و موارد دیگری که چت‌بات دوم ازطریق دوربین می‌بیند سؤال‌هایی می‌پرسد و چت‌بات دوم به‌خوبی به همه‌ی آن‌ها پاسخ می‌دهد.

نکته‌ی بسیار عجیب اینکه هنگام مکالمه‌ی چت‌بات‌های هوش مصنوعی، شخص دیگری وارد اتاق می‌شود و مقابل دوربین چت‌بات دوم قرار می‌گیرد و شخص حاضر در اتاق مدتی‌ پس‌ از خروج او از چت‌بات می‌پرسد آیا چیز غیرمعمولی اتفاق افتاد و هوش مصنوعی GPT-4o دقیقاً به حضور شخص دوم در اتاق و حتی به کارهایی که او به‌شوخی انجام داد، اشاره می‌کند.

ویدیو گفت‌وگوی چت‌بات‌های هوش مصنوعی مبتنی‌بر مدل GPT-4o در نهایت با مشاعره‌ی بین آن‌ها پایان می‌یابد و هرکدام از آن‌ها شعر دیگری را با آوازخواندن کامل می‌کنند.