در پی رونمایی سایبرتراک، تعداد زیادی از یوتیوبرها ویدیوی بررسی این خودرو الکتریکی را منتشر کردند که در بین آن‌ها، یک ویدیو جنجال زیادی به پا کرده است. در ویدیوی مورد بحث تعدادی از ربات‌های انسان‌نمای تسلا را می‌بینیم که حرکات بسیار طبیعی دارند و یکی از آن‌ها به سمت خودرو شلیک می‌کند.

در ویدیوی مورد بحث، یک ربات اپتیموس تسلا خودروی سایبرتراک را می‌راند و رباتی دیگر با تحویل‌ گرفتن اسلحه، شروع به شلیک به سمت خودرو می‌کند. بر اساس بررسی‌های زومیت، ویدیوی منتشرشده از ربات‌های انسان‌نمای تسلا واقعی نیست.

در همان نگاه اول، حرکات طبیعی بدن ربات‌ها و خصوصاً نحوه‌ی ایستادن ربات برای شلیک با اسلحه، توجه ما را جلب کرد؛ چون بر اساس چیزهایی که قبلاً از اپتیموس دیده بودیم، این حرکاتِ طبیعی منطقی نبودند. با بررسی بیشتر متوجه شدیم منبع اصلی ویدیو یک کانال یوتیوب به اسم SoKrispyMedia است که ویدیوهای متعددی با جلوه‌های گرافیکی می‌سازد.

وایرال‌شدن ویدیوی موردبحث در حالی اتفاق می‌افتد که نگاه طرفداران تسلا هم‌اکنون به سایبرتراک خیره شده است.

این وانت برقی که چهار سال پیش رونمایی شد، سرانجام روز گذشته در دسترس ۱۰ نفر از خریداران قرار گرفت. یکی از ویژگی‌های جذاب سایبرتراک، بدنه‌ی ضدگلوله است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، پیش‌تر بارها گفته است محصولات تسلا خودرو نیستند و باید آن‌ها را ربات‌های چهارچرخ بدانیم. او حق دارد، چون خودروهای تسلا به‌شدت هوشمند هستند و با بهره‌مندی از تعداد زیادی دوربین، عملاً دنیای اطراف‌شان را می‌بینند. زمانی که سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا به بلوغ کافی برسد، این خودروها کاملاً خودران خواهند شد.

تأکید ایلان ماسک بر رباتیک‌ بودن تسلا باعث شده است این شرکت آمریکایی سراغ تولید ربات انسان‌نما هم برود. ربات‌ انسان‌نمای اپتیموس (Optimus) از نرم‌افزار هوش مصنوعی تسلا استفاده می‌کند و به حسگرهایی مجهز شده که خودروساز بزرگ آمریکایی برای دستیابی به سیستم کمک‌راننده در خودروهایش مورد استفاده قرار می‌دهند.

تسلا به سمت آینده‌ای قدم برمی‌دارد که ارتباطات تنگاتنگی با ربات‌ها و هوش مصنوعی خواهد داشت. کسی چه می‌داند؛ شاید روزی واقعاً ربات‌های انسا‌ن‌نمای تسلا بتوانند با دقتی که در ویدیوی این مقاله می‌بینیم، به سمت اهداف شلیک کنند.