در ماه گذشته، گواهی TENAA از دو گوشی هوشمند آینده Oppo به نام‌های A2x و A2m رونمایی کرد. این گواهی نه تنها بینش هایی را در مورد طراحی این دستگاه ها ارائه کرد، بلکه مشخصات خاصی را نیز فاش نمود. اخیرا هر دو گوشی A2x و A2m به بیرون درز پیدا کرده اند و مجموعه ای از رندرها را برای هر دو مدل به نمایش گذاشته اند.

این افشا از سوی MSPoweruser منتشر شده  که چندین گزینه رنگی را برای گوشی‌های هوشمند A2x و A2m در آینده نشان می‌دهد. رندرها نشان می‌دهند که هر دو دستگاه طراحی مشابهی دارند، با لبه‌های صاف و یک دوربین در عقب. تفاوت جزئی در ماژول دوربین تنها عامل متمایز به نظر می رسد. A2X در دو رنگ صورتی و مشکی عرضه خواهد شد. در حالی که A2M یک گزینه رنگ زرد اضافی دارد.

طبق شایعات، هر دو گوشی دارای یک پنل 6.56 اینچی LCD با وضوح HD+ هستند. در حالی که لیست TENAA به یک پردازنده هشت هسته ای 2.2 گیگاهرتزی اشاره می کند که انتظار می رود از برند MediaTek باشد. پیش بینی می شود که این گوشی های هوشمند ممکن است با 8 یا 12 گیگابایت رم عرضه شوند و گزینه های ذخیره سازی 128 یا 256 گیگابایتی را به همراه باتری قابل توجه 5000 میلی آمپر ساعتی ارائه دهند. با این حال، اطلاعات مربوط به قابلیت شارژ آنها هنوز تایید نشده است.

از نظر نرم‌افزاری، شایعه شده است که اوپو A2x و A2m روی اندروید 13 و احتمالاً با ColorOS 13 اجرا می‌شوند. در مورد سیستم دوربین، هر دو مدل از یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و یک دوربین عقب اصلی 13 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند.

گوشی A2x اوپو با طراحی جذاب

در دیگر خبرها طی پایان ماه سپتامبر، اوپو گوشی A18 را در امارات معرفی و عرضه کرد. حال با گذشت یک هفته از رونمایی، این مدل راهی بازار هند شده است. این محصول یک گوشی هوشمند سطح پایه با پشتیبانی شبکه 4G است. می توان آن را نسخه ضعیف تر اوپو A58 در نظر گرفت. این بدان دلیل است که هر دو آنها از طراحی یکسان و همچنین چیپست مشابه بهره می برند. اما A18 دارای صفحه نمایش کوچکتر، دوربین ضعیف تر و پشتیبانی از شارژ کندتر است. اوپو A18 مانند هر گوشی هوشمند اقتصادی دیگری از بدنه ای پلاستیکی بهره می‌برد.

نمایشگر 6.56 اینچی (LCD) در جلوی آن تعبیه شده است. این صفحه نمایش دارای وضوح تصویر 1612 در 720 پیکسل (HD+)، نرخ رفرش 90 هرتز، حداکثر روشنایی 720 نیت و طراحی نمایشگر ناچ است. این گوشی از پردازنده مدیاتک Helio G85 به همراه رم LPDDR4x و فضای ذخیره سازی eMMC 5.1 پشتیبانی می کند. همچنین باید به سیستم عامل ColorOS 13.1 مبتنی بر اندروید 13 هم اشاره کرد.

در مورد دوربین یک سنسور اصلی 8 مگاپیکسلی در عقب وجود دارد که با یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی همراه می شود. در حالی که یک دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی هم تعبیه شد.  این گوشی دارای اسلات کارت MicroSD، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، حسگر اثر انگشت جانبی و درگاه USB Type-C است. گزینه های اتصال آن شامل دو سیم کارت، 5G، وای فای دو بانده، بلوتوث 5.3 و GNSS می شود.

در نهایت باید بیان داشت که این دستگاه با استاندارد IP54 (مقاومت در برابر پاشش آب) همراه بوده و انرژی را از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی می‌گیرد. A18 در یک پیکربندی حافظه 4 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه داخلی در هند با قیمت 9999 روپیه (120 دلار) به فروش می رسد. می توان آن را در دو گزینه رنگ مشکی درخشان یا آبی درخشان استفاده کرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید