شرکت چینی دوچرخه برقی Urtopia از محصول انقلابی خود در رویداد Eurobike 2023 رونمایی کرد اولین دوچرخه برقی جهان با حمایت از ChatGPT F. هوش مصنوعی OpenAI به عنوان دستیار صوتی به این محصول اضافه شده است و سطح جدیدی از امکانات را در اختیار دوچرخه سواران قرار می دهد.

یک مدل آزمایشی از این محصول در این رویداد نشان داده شد که نحوه ادغام ChatGPT و عملکرد آن را در یک دوچرخه برقی نشان می دهد. در این مدل آزمایشی، کاربر می تواند با فشار دادن دکمه ای در سمت چپ فرمان، دستیار صوتی ChatGPT را فعال کرده و در مورد مزایای بی شمار دوچرخه سواری گفتگو را آغاز کند.

دستیار صوتی ChatGPT پاسخ های آموزنده ای را ارائه می دهد (از مزایای تناسب اندام گرفته تا اطلاعات پایداری محیطی)، تجربه و دانش سوار را در حین حرکت افزایش می دهد.

Urtopia در تلاش است دوچرخه الکترونیکی خود را با فعال کردن ChatGPT به بازار عرضه کند. اگرچه زمان عرضه و جزئیات قیمت هنوز فاش نشده است، این محصول نوآورانه پتانسیل قابل توجهی برای جامعه دوچرخه سواری و فراتر از آن دارد.

به غیر از ChatGPT، این دستگاه ویژگی های پیشرفته دیگری نیز دارد. به کمک جی پی اس می توان به راحتی در دوچرخه حرکت کرد و همچنین ابزارهای ایمنی ارائه شده برای آن تجربه ای امن و دلپذیر را تضمین می کند. علاوه بر این، دوچرخه می تواند گزارشی از پیشرفت خود در اختیار کاربر قرار دهد و با پلتفرم های خارجی مانند Apple Health و Strava ادغام شود تا اطلاعات بیشتری را ارائه دهد.

Urtopia همچنین دوچرخه الکتریکی Fusion را در این رویداد معرفی کرد. این دوچرخه با همکاری طراح معروف “Hartmut Slinger” که به خاطر کارش بر روی طراحی زبان سفید برفی اپل شناخته شده است ساخته شده است. فیوژن E-Bike با قاب فیبر کربنی سبک وزن خود، ظرافت و عملکرد خیره کننده ای را ارائه می دهد.