اپل آپدیت جدیدی به نام Rapid Security Response (RSR) برای آیفون، آی پد و مک منتشر کرده است. این به روز رسانی در اختیار کاربران iOS 16.5.1 (a) و macOS 13.4.1 (a) قرار گرفته است، اما اعلام نشده است که چه مشکلی را برطرف می کند.

اگرچه به‌روزرسانی‌های RSR مهم هستند، اما اپل به طور رسمی هیچ اطلاعاتی در مورد تغییرات حاصل از این به‌روزرسانی منتشر نکرده است. اگر مقایسه ای بین این آپدیت و آپدیت قبلی RSR اپل انجام دهیم، می بینیم که حجم آپدیت قبلی 85 مگابایت بوده اما این بار 2.7 مگابایت رسید

وب سایت Neowin می گوید این به روز رسانی آسیب پذیری را برطرف می کند CVE-2023-37450 این توسط یک محقق امنیتی ناشناس گزارش شده است. این آسیب پذیری مربوط به چارچوب WebKit است که توسط شرکت های مختلف از جمله اپل، گوگل و موزیلا برای موارد مختلف در وب استفاده می شود. یکی از خطرات این اکسپلویت این است که به مهاجمان اجازه می دهد تا کد دلخواه را روی دستگاه های مورد نظر اجرا کنند و در نتیجه می توانند امنیت و حریم خصوصی کاربران را به خطر بیندازند.

اگر تنظیمات دستگاه خود را طوری تنظیم کنید که این به‌روزرسانی‌ها به‌طور خودکار نصب شوند، احتمالاً متوجه نشده‌اید که این RSR دانلود شده است. با این حال، پس از دانلود، پیامی ظاهر می شود که از شما می خواهد دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید.

پس از راه اندازی مجدد، می توانید به قسمت اطلاعات بروید تا ببینید آیا حرف (a) در کنار شماره نسخه سیستم عامل قرار دارد یا خیر. اگر این مورد را نمی بینید، دوباره به تب به روز رسانی بروید و به دانلود و نصب آن ادامه دهید.

اپل در بررسی اجمالی به‌روزرسانی‌های Rapid Security Response در وب‌سایت خود، می‌گوید که این به‌روزرسانی‌ها بهینه‌سازی‌های امنیتی مهمی را بین انتشار به‌روزرسانی‌های سیستم عامل بزرگ‌تر در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این به‌روزرسانی‌ها ممکن است، برای مثال، تغییراتی در مرورگر وب سافاری، چارچوب WebKit یا سایر کتابخانه‌های مهم سیستم ایجاد کنند.