طبق منابع متعدد، اپل در نظر دارد در iOS 18 ویژگی جلوه های متنی جدیدی را به برنامه iMessage اضافه کند. انتظار می رود این ویژگی تزئینی تر باشد و استفاده از پیام رسان خود اپل را جذاب تر کند.

MacRommers گزارش می دهد در حالی که ارسال iMessages با جلوه های حباب، جوهر نامرئی و موارد دیگر امکان پذیر است، افکت های متنی به احتمال زیاد به شما امکان می دهد کلمات موجود در پیام را متحرک کنید. با اضافه شدن پشتیبانی RCS به iMessages در iOS 18، این امکان وجود دارد که جلوه های متنی با حباب های سبز رنگ یا پیام های متنی ساده کار کنند.

همچنین ممکن است اپل گزینه‌های قالب‌بندی برجسته، مورب و زیرخط را به همراه افکت‌های متنی اضافه کند، اما MacRumors نتوانسته این ویژگی‌ها را تأیید کند.

پیام رسان iMessage بهبود یافته در iOS 18

علاوه بر جلوه‌های متنی و پشتیبانی از RCS، برنامه iMessage در iOS 18 طبق گزارش‌ها دارای یک ابزار تکمیل خودکار متن با هوش مصنوعی خواهد بود.

پشتیبانی RCS همچنین تجربه پیام رسانی بهبود یافته ای را بین تلفن های مبتنی بر Android و iOS در مقایسه با استاندارد SMS فعلی ارائه می دهد. درست مانند RCS، برنامه iMessage توانایی ارسال عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح بالاتر، پیام‌های صوتی، برچسب‌های ورودی، امکان ارسال پیام از طریق Wi-Fi و عملکرد بهتر چت گروهی را دارد.

iOS 18 در جریان رویداد WWDC در تاریخ 10 ژوئن (21 ژوئن 1403) رونمایی خواهد شد و اولین نسخه بتا باید بلافاصله پس از اعلام در دسترس توسعه دهندگان قرار گیرد. اولین نسخه بتای عمومی iOS 18 احتمالاً در ماه جولای (ژوئیه 1403) منتشر می شود و احتمالاً این به روز رسانی به طور عمومی در ماه سپتامبر (سپتامبر تا اکتبر 1403) برای دارندگان آیفون منتشر می شود. باید منتظر ماند و دید که این نسخه iOS چه ویژگی های جدید دیگری خواهد داشت. بدیهی است که بسیاری از ویژگی های جدید iOS 18 مبتنی بر هوش مصنوعی هستند.