از زمان معرفی هوش مصنوعی ChatGPT توسط OpenAI انواع و اقسام کسب‌وکارها تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و ازسویی دیگر، در مواردی نگرانی از حذف برخی مشاغل توسط هوش مصنوعی شدت گرفته است. اما، همیشه حداقل دو جنبه مثبت و منفی را می‌توان برای هرچیزی متصور شد، هوش مصنوعی شاید تعدادی از مشاغل را از بین ببرد؛ اما در مقابل مشاغل دیگری ایجاد می‌کند یا شکل و شمایل انجام وظایف در برخی مشاغل را تغییر می‌دهد.

درحال‌حاضر، ابزارهای متنوع هوش مصنوعی طراحی شده‌اند که در بین آن‌ها می‌توان ابزارهای هوش مصنوعی مولد یا برنامه‌نویس، خلاصه‌نویس، تبدیل عکس به ویدئو و… را پیدا کرد. در این مقاله قصد داریم به بهترین ابزارهای کمکی نویسندگی و تولید محتوای متنی بپردازیم.

نویسندگی یکی از مشاغلی است که در ابتدای معرفی هوش مصنوعی و چت‌بات‌ها بسیار در توجه قرار گرفت و عده‌ای گمان بردند که کار نویسندگی و تولید محتوای متنی با وجود انواع ابزارهای هوش مصنوعی به پایان رسیده است.

اما اکنون می‌توانیم ببینیم که نبود عناصر اصلی سازنده یک محتوای متنی انسانی در متن‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی و برخی ترفند‌ها امکان تشخیص محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی را فراهم می‌کند. بنابراین، شاید بهتر باشد که به‌جای نگرانی درباره ازدست دادن شغل در مسیر سازنده‌تری قرار بگیرید و در حوزه تخصص خود به انواع هوش مصنوعی و ابزارهایی که ارائه می‌کنند، مسلط شوید.

بهترین ابزارهای کمکی نویسندگی

ابزارهای کمکی نویسندگی و تولید محتوای متنی محدوده وسیعی از ابزار را شامل می‌شود که برخی از آن‌ها را می‌توان برای ایده‌پردازی، نگارش متن و مقاله کامل مورد استفاده قرار داد. بنابراین، چگونگی استفاده شما از ابزار هوش مصنوعی کمکی نویسندگی بستگی به نوع نیاز و خلاقیت شما دارد.

از سویی دیگر، ابزار تحلیلی مبتنی‌بر هوش مصنوعی وجود دارند که در آینده به آن خواهیم پرداخت. درحال‌حاضر ابزار تحلیلی مرتبط با تولید محتوای متنی شامل مواردی نظیر گوگل ترندز می‌شوند که تصویری کلی از فراوانی موضوعات رایج ارائه می‌کنند.

درادامه تعدادی از بهترین ابزارهای کمکی نویسندگی و تولید محتوای متنی را معرفی می‌کنیم. دقت داشته باشید که ترتیب قرارگیری ابزار در این مقاله بدون رتبه‌بندی انجام شده است و نشانه‌‌ی برتری آن‌ها نسبت به‌هم نخواهد بود.