در گزارشی اختصاصی، خبرگزاری Digitimes می گوید پروژه های جدید TSMC درآمد این شرکت را در سال 2024 به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و طراحان تراشه در حال حاضر به دنبال حفظ خط تولید پردازنده های زیر نانومتری TSMC هستند.

ظاهراً هزینه هر ویفر 2 نانومتری TSMC به 25000 دلار می رسد.در فرآیند تولید، تراشه ها از هسته ویفر بریده می شوند. این باعث می شود هیچ شرکتی نتواند خط تولید را رزرو کند. به گفته منابع آگاه، وضعیت در اپل متفاوت است. با توجه به حجم زیاد سفارشات، اپل می تواند از TSMC تخفیف بگیرد.

هزینه هر ویفر سه نانومتری 20000 دلار است. اما اپل برای همان ویفرها پول کمتری می پردازد. TSMC در حال مذاکره با شرکت های مختلف برای شروع تولید انبوه پردازنده های زیر نانومتری در سال 2025 است، این شرکت به دنبال آغاز تولید آزمایشی در کارخانه ای به نام Fab 20 است که از اپل و انویدیا به عنوان تنها مشتریان این کارخانه یاد می شود.

بر اساس گزارش ها، TSMC حجم تولید ویفرهای 3 نانومتری را به 100000 واحد در ماه افزایش داده است. افزایش قابل توجه حجم تولید نتیجه پیش بینی تقاضای بالا برای گوشی های سری آیفون 15 است.آیفون 15 اولین گوشی جهان با پردازنده 3 نانومتری خواهد بود.