اپل، سازنده لپ تاپ مک بوک و گوشی آیفون، می‌گوید که آزمایش یک ویژگی جدید اپ‌استور به نام «قیمت‌گذاری مشروط» را آغاز کرده است که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا مشتریان را با اشتراک‌های ارزان‌تر بر اساس خریدهای قبلی خود ترغیب کنند.

به گزارش 9to5mac، مدل قیمت‌گذاری مشروط به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که به مشتریانی که قبلاً اشتراک خدمات دیگر را دارند، اعم از برنامه‌های خود توسعه‌دهندگان یا رقبایشان، تخفیف‌هایی ارائه دهند. این ویژگی قبل از اینکه در ماه‌های آینده برای توسعه‌دهندگان بیشتری عرضه شود، با گروهی منتخب از شرکت‌کنندگان شروع می‌شود.

اپل در پستی در وب‌سایت توسعه‌دهنده اپل نوشت: «قیمت مشروط برای اشتراک‌ها در اپ استور، ویژگی جدیدی که به شما کمک می‌کند مشترکین را جذب و حفظ کنید، به شما این امکان را می‌دهد تا زمانی که مشتریان مشترک پلتفرم دیگری هستند، قیمت اشتراک را با تخفیف ارائه دهید.»

این ویژگی می‌تواند برای اشتراک از یک توسعه‌دهنده یا دو توسعه‌دهنده مختلف استفاده کند. اپل توضیح داد که این تخفیف‌های رقابتی برای مشتریان هم در اپ‌استور و هم در «کانال‌های بازاریابی خارج از پلتفرم» قابل دسترسی خواهد بود، بنابراین آن‌ها می‌توانند به‌راحتی آن‌ها را پیدا کنند و از امتیازات آن بهره ببرند.

این اتفاق در زمان بررسی اپ‌استور و نحوه رسیدگی به خریدهای درون‌برنامه‌ای انجام می‌شود که در نبرد اپل با مالک اپیک گیمز به اوج خود رسیده است. پاییز سال ۲۰۲۳، اپل از دیوان عالی درخواست کرد که حکم قبلی خود را که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌داد تا با پشتیبانی از سیستم‌های پرداخت خارجی، کارمزد ۳۰ درصدی تراکنش خود را دور بزنند، لغو کند.

با این حال اپل همچنان به‌دنبال راه‌هایی برای امتیازدهی به توسعه‌دهندگان است. این شرکت می‌گوید که اطلاعات بیشتری در مورد این برنامه جدید در ماه آینده منتشر خواهد کرد.