در چند هفته گذشته شایعاتی منتشر شده بود که می‌گفت توسعه‌دهندگان از کارگاه‌های اپل برای کار روی هدست ویژن پرو استقبال نکرده‌اند. اما حالا یکی از مدیران ارشد این شرکت آمریکایی اعلام کرده که استقبال توسعه‌دهندگان از کیت توسعه این هدست ظاهراً فراتر از انتظارات اپل بوده است.

«استیو سینکلر»، مدیر ارشد بازاریابی اپل برای هدست ویژن پرو اخیراً در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Digital Trends گفته که برخلاف شایعات، تعداد دانلود SDK این هدست فراتر از انتظارات این شرکت بوده است. بنابراین به‌نظر می‌رسد که هدست ویژن پرو از نظر محبوبیت در میان توسعه‌دهندگان با مشکل خاصی روبه‌رو نیست.

شایعات درباره هدست اپل ویژن پرو چه می‌گفتند؟

در هفته‌های اخیر گزارش‌ها ازجمله از سوی بلومبرگ حاکی از آن بودند که توسعه‌دهندگان اندکی در کارگاه‌های توسعه اپلیکیشن هدست ویژن پرو شرکت کرده‌اند. برخی شایعات می‌گفتند که در برخی از این کارگاه حتی صندلی‌ها به‌طور کامل پر نشده است.

اپل تاکنون به‌طور رسمی به این گزارش‌ها واکنش نشان نداده بود، ولی «سوزان پرسکات»، معاون روابط جهانی با توسعه‌دهندگان گفته بود که تولیدکنندگان اپلیکیشن‌ها از کارگاه‌هایی که این شرکت برگزار کرده، رضایت بالایی داشته‌اند.

پیش‌تر گفته شده بود که یکی از دلایل استقبال نه‌چندان خوب از کارگاه‌های ویژن پرو، برگزاری این کارگاه‌ها در کوپرتینو بوده است. به‌ عبارت دیگر، توسعه‌دهندگان برای شرکت در این رویدادها باید هزینه زیادی را صرف می‌کردند تا به ساحل غربی ایالات‌متحده آمریکا بروند و این امر برای بسیاری از آن‌ها ممکن نبود.

شبیه‌ساز visionOS از اواخر ماه ژوئن در دسترس قرار گرفته است و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به ساخت و آزمایش اپ‌ها برای هدست ویژن پرو بپردازند. کوپرتینویی‌ها هفته گذشته سومین بتای visionOS را منتشر کردند. هدست جدید اپل قرار است در اوایل سال 2024 میلادی روانه بازار شود. این محصول ابتدا به بازار آمریکا می‌رود و بعد در سایر کشورها عرضه خواهد شد.