انتظار می رود کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل “WWDC 2023” یکی از بزرگترین کنفرانس های اپل باشد. پس از سال‌ها شایعات و افشای اطلاعات، بالاخره اپل یک هدست واقعیت مجازی/افزوده ساخت و دسته‌بندی جدیدی را به خط تولید خود اضافه کرد. بدون شک اپل در کنار هدفون های هوشمند، محصولات و آپدیت های دیگری را نیز معرفی خواهد کرد. در این رویداد شاهد به روز رسانی سیستم عامل و برنامه ها خواهیم بود و در کنار امکانات نرم افزاری جدید، اپل سخت افزار جدید را نیز معرفی خواهد کرد. طبق برخی منابع، WWDC 23 آخرین کنفرانس تیم کوک خواهد بود.

WWDC 2023 در چه تاریخی برگزار می شود؟

اپل تایید کرده است که کنفرانس سالانه WWDC از 15 تا 19 ژوئن برگزار خواهد شد. این رویداد به صورت آنلاین و حضوری در پارک اپل در کالیفرنیا برگزار می شود و انتظار می رود تیم کوک، مدیر عامل اپل، مراسم افتتاحیه این رویداد را برگزار کند. اگر می خواهید رویداد توسعه دهندگان را به صورت زنده تماشا کنید، به وب سایت و کانال یوتیوب اپل مراجعه کنید و اگر نمی توانید آن را به صورت زنده تماشا کنید، ضبط در کانال رسمی یوتیوب اپل در دسترس خواهد بود.

زمان کنفرانس WWDC 2023

اولین هدفون هوشمند اپل

هدست واقعیت ترکیبی اپل بدون شک یکی از هیجان انگیزترین محصولات این شرکت در سال های اخیر خواهد بود. اپل تاکنون رسما هدفون های هوشمند خود را تایید نکرده است. در ماه های اخیر، برخی از کارمندان اپل به طور مخفیانه عکس هایی منتشر کرده اند که نشان می دهد اپل در حال ساخت هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. با توجه به تصاویر منتشر شده ظاهر این هدست ها شبیه عینک اسکی بوده و بسیار سبکتر از سایر هدست ها خواهد بود همچنین انتظار می رود این هدست ها با نام Reality Pro به بازار عرضه شوند.

معرفی هدفون اپل در کنفرانس WWDC 2023

مک بوک ایر 15 اینچی

انتظار می رود اپل نسخه 15 اینچی مک بوک را معرفی کند، در حالی که مک بوک های اپل دارای صفحه نمایش 13 اینچی هستند. این شایعه اولین بار در سال 2022 منتشر شد و با نزدیک شدن به شروع کنفرانس WWDC 2023 اخبار دقیق تری از اپل منتشر می شود و قطعا شاهد معرفی مک بوک 15 اینچی خواهیم بود. این مک بوک احتمالا دارای تراشه داخلی M2 خواهد بود و وضوحی برابر با مک بوک پرو 14 خواهد داشت.

معرفی مک بوک ایر 15 اینچی در کنفرانس WWDC 2023

ویژگی های جدید در iOS، macOS و iPadOS

بدون شک در رویداد WWDC شاهد به‌روزرسانی‌های بزرگ برای iOS، macOS و iPadOS خواهیم بود. تایید شده است که نسخه رسمی iOS 17 در این رویداد رونمایی خواهد شد. انتظار می رود اپل به روزرسانی های Stage Manager را در iPadOS 16 منتشر کند. تاکنون اطلاعاتی در مورد macOS 14 و tvOS 17 فاش نشده است و باید منتظر روز مراسم باشیم تا مشخص شود این سیستم عامل ها چه ویژگی های جدیدی خواهند داشت.