بر‌اساس گزارش رویترز به‌نقل از منابع آگاه، اپل به‌زودی معاون سخن‌گوی کاخ‌سفید، اولیویا دالتون را استخدام می‌کند. دالتون که از مشاوران قدیمی جو بایدن محسوب می‌شود، کاخ‌سفید را برای تبدیل‌شدن به یکی از مقام‌های ارشد تیم ارتباطات اپل ترک خواهد کرد.

دو منبع آگاه به رویترز گفته‌اند که دالتون در اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) کاخ‌سفید را ترک خواهد کرد. او از سال ۲۰۲۲ معاون سخن‌گوی کاخ‌سفید بوده و گزارش کارش را مستقیماً به کرین ژان پیر داده است.

اولیویا دالتون هفته‌ی گذشته به مقام‌های ارشد دولت بایدن گفته است که تصمیمش برای ترک کاخ‌سفید و پیوستن به تیم ارتباطات شرکت تولیدکننده‌ی گوشی آیفون قطعی است.

دالتون نزدیک‌ به ۲۰ سال با جو بایدن همکاری کرده است. او پیش از پیوستن به دولت، به‌عنوان قائم‌مقام ارتباطات در گروه «کمپین حقوق بشر» فعالیت می‌کرد.

مقاله‌های مرتبط

این نخستین‌باری نیست که یکی از مقام های سابق دولت آمریکا به استخدام اپل درمی‌آید. لیسا جکسون، مدیر واحد محیط‌زیست اپل، پیش‌تر به‌عنوان رهبر آژانس حفاظت محیط‌زیست ایالات متحده فعالیت می‌کرد.

ال گور، قائم‌مقام اسبق رئیس‌جمهور آمریکا، سال‌ها است که به‌عنوان یکی از اعضای مهم هیئت‌مدیره‌ی اپل فعالیت می‌کند؛ البته او اخیراً بازنشسته شده است.

یک دهه پیش شایعه شده بود که اپل می‌خواهد سخن‌گوی دولت باراک اوباما را استخدام کند؛ اما او درنهایت به آمازون ملحق شد.