اگر از کاربران اپل واچ هستید، می توانید اعلان های ضربان قلب را از قسمت تنظیمات دریافت کنید. با استفاده از این قابلیت، در صورت غیر طبیعی بودن ضربان قلب، هشدار دریافت می کنید و می توانید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید. اعلان ضربان قلب در اپل واچ تاکنون جان افراد زیادی را نجات داده است. اکنون یک شهروند آمریکایی 29 ساله می گوید که ساعت هوشمند اپل به او از ضربان قلب بالای او هشدار داده و او را از مرگ حتمی نجات داده است. به گفته برخی از پزشکان، به دلیل وجود عملکردهای سلامت در اپل واچ، این ساعت می تواند برای افراد مسن بسیار مفید و کاربردی باشد.

اپل واچ فرشته نجات است

زنی از سینسیناتی، ایالات متحده، می گوید که اپل واچ او به دلیل ضربان قلب بالای غیرعادی به او هشدار داده و او را از خواب بیدار کرده است. پزشکان پس از مراجعه به مرکز درمانی تایید کردند که این مرد از لخته شدن خون رنج می برد و شانس زنده ماندن او را 50/50 کرد. این زن می‌گوید هنگام خواب احساس ناراحتی می‌کرد، اما بعد از اینکه به خواب رفت، اپل واچ به او هشدار داد که ضربان قلبش به 178 ضربه در دقیقه رسیده است و او را از خواب بیدار کرد. ضربان قلب 178 ضربه در دقیقه با ضربان قلب یک ورزشکار نخبه قابل مقایسه است. این زن می گوید که بسیار خوش شانس است که متوجه هشدار اپل واچ خود شده است و اگر متوجه نمی شد زندگی اش به پایان می رسید. این زن جوان پس از مراجعه به مرکز درمانی متوجه می شود که دچار آمبولی ریه زینی شکل شده است. این نوع آمبولی یک لخته خون بزرگ است که به هر دو ریه آسیب می رساند.

هشدار ضربان قلب در اپل واچ

دکتر ریچارد بکر، متخصص قلب و عروق در کالج پزشکی دانشگاه سینسیناتی، تأیید کرد که این نوع آمبولی که در این زن رخ داده، شدیدترین و تهدیدکننده‌ترین نوع آمبولی است زیرا این آمبولی یک لخته خون است که رگ خونی را مسدود می‌کند. برای سمت راست و به صورت (Y) به سمت چپ ریه منتقل می شود. افرادی که از چنین مشکلی رنج می برند تنها 50 درصد شانس زنده ماندن دارند.

قابلیت ضربان قلب در اپل واچ

ساعت‌های اپل دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های مرتبط با سلامت هستند، مانند: توانایی انجام تست‌های EKG، تشخیص ضربان قلب نامنظم و نمایش سطح اکسیژن. یکی از عملکردهای مهم و کاربردی اپل واچ، تشخیص نامنظم شدن ریتم قلب است. این ساعت می تواند ضربان قلب شما را بررسی کند و ضربان قلب نامنظم را تشخیص دهد. عملکرد تشخیص ریتم قلب می تواند به بیماران کمک کند در صورت بروز ریتم غیر طبیعی قلب به نزدیکترین مرکز پزشکی مراجعه کنند. این ویژگی در مورد ضربان قلب بالای 120 ضربه در دقیقه یا کمتر از 40 ضربه در دقیقه هشدار می دهد. می‌توانید تمام اعلان‌های ضربان قلب را همراه با تاریخ، زمان و تعداد ضربان‌ها در اپلیکیشن Health در آیفون خود مشاهده کنید. خوشبختانه برای بهره مندی از این نوع هشدار، نیازی به داشتن آخرین مدل اپل واچ ندارید، زیرا تمامی مدل های ساعت هوشمند اپل این ویژگی را دارند.