اکتیویژن بلیزارد پذیرفته است پرونده‌ای را از یکی از آژانس‌های ایالتی کالیفرنیا حل‌و‌فصل کند که ادعا می‌کند این شرکت علیه زنان تبعیض‌هایی قائل می‌شود؛ از‌جمله از‌بین‌بردن فرصت‌های تبلیغاتی و پرداخت حقوق کمتر به آن‌ها.

اداره‌ی حقوق مدنی کالیفرنیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌عنوان بخشی از توافق‌نامه‌ی پیشنهادی، اکتیویژن بلیزارد نزدیک به ۵۵ میلیون دلار برای کمک به کارمندان و پیمان‌کاران زن از اکتبر ۲۰۱۵ تا دسامبر ۲۰۲۰ (مهر ۱۳۹۴ تا دی ۱۳۹۹) پرداخت خواهد کرد و هزینه‌های قانونی آن‌ها را پوشش خواهد داد.

این نهاد در بیانیه‌اش اعلام کرد که حدود ۴۶ میلیون دلار از کل این مبلغ به صندوق زنان آسیب‌دیده واریز خواهد شد.

سازش اکتیویژن تقریبا دو سال پس‌از‌آن منتشر می‌شود که شرکت نام‌برده پرونده‌ای را از کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر ایالات متحده حل‌و‌فصل کرد که به آزار جنسی و تبعیض و اقدامات تلافی‌جویانه اشاره می‌کرد. در نتیجه‌ی پرونده، این شرکت با تشکیل صندوقی ۱۸ میلیون دلاری برای پرداخت به قربانیان موافقت کرد.

به نوشته‌ی CNBC، طبق بیانیه‌ی جدید دادگاه عالی شهر لس‌آنجلس باید تسویه‌حساب اکتیویژن با آژانس ایالتی را تأیید کند. براساس توافقنامه‌ی پیشنهادی، آژانس شکایت جدیدی را ارائه خواهد کرد که اتهام‌های قبلی را مستثنی می‌کند.

این توافق اکتیویژن را ملزم می‌کند تا به تلاش‌های خود درزمینه‌‌ی استخدام افراد آسیب‌دیده ادامه دهد؛ به‌جز زمانی‌که جبران خسارت مذاکره‌کردنی نباشد. شرکت باید در ابتدای فرایندهای استخدام و ترفیع به‌صورت کتبی به متقاضیان کار بگوید که می‌توانند درباره‌ی حقوق خود مذاکره کنند.

اکتیویژن در بیانیه‌ای به CNBC گفت: «اهمیت مسائل مطرح‌شده در این توافق‌نامه را درک می‌کنیم و به اجرای کامل تمام تعهدات جدیدمان متعهد هستیم.»