شاید حضور نتفلکیس در رویدادی که به معرفی محصولات تکنولوژی‌محور اختصاص دارد، عجیب باشد؛ اما عجیب‌تر از آن ویدیوی تبلیغاتی ۴۰ ثانیه‌ای است که این پلتفرم استریم فیلم و سریال از یکی از جذاب‌ترین هدست‌های واقعیت مجازی منتشر کرده است.

گویا این ویدیوی تبلیغاتی برای سریال علمی‌تخیلی نتفلکیس به‌نام «مسئله‌ی سه جسم» (3Body Problem) ساخته شده که هدست واقعیت مجازی بخش اصلی خط داستانی آن است.

به‌گفته‌ی نتفلکیس، «هدستی ماورایی شرکت‌کنندگان CES را به‌دنیای اسرارآمیز مسئله‌ی سه جسم منتقل می‌کند و سرنخ‌هایی را در مورد ماهیت تهدید اصلی این سریال فاش می‌کند.» این تجربه بخشی از عنصر کلیدی روایی جهان این سریال است که در آن شخصیت‌ها با گذاشتن هدست VR بازی روی سر به دنیایی ناشناخته منتقل می‌شوند.

این بار اولی نیست که نتفلکیس برای تبلیغ برنامه‌هایش سراغ چنین روش پرزورق‌وبرقی می‌رود؛ این شرکت در سال ۲۰۱۸ نیز برای تبلیغ سریال سایبرپانکی Altered Carbon از تکنیک کم‌وبیش مشابه‌ای استفاده کرده بود.

درکل، اگرچه این هدست هرگز رنگ واقعیت را به خود نخواهید دید، اما مطمئنا از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو با برچسب قیمتی ۳۵۰۰ دلار به‌مراتب گران‌‌تر خواهد بود.