Unistellar که به خاطر تلسکوپ‌های هوشمندش شناخته می‌شود، اکنون با دوربین دوچشمی Envision وارد منطقه دیگری شده است. این محصول شباهت هایی به دوربین Optik AX Visio سواروسکی دارد که در اوایل سال جاری رونمایی شد، اما به جای شناسایی پرندگان و حیوانات، Envision از فناوری واقعیت افزوده (AR) برای شناسایی و نمایش اطلاعات بیش از یک میلیون مکان منحصر به فرد از جمله کوه ها استفاده می کند. مسیرهای پیاده روی و موارد دیگر. همچنین از بیش از 200000 اجرام آسمانی شبانه استفاده می کند.

شرکت فرانسوی Unistellar یک دهه پیش کار خود را با تلسکوپ های هوشمندی آغاز کرد که امکان خودکارسازی فرآیند یافتن و عکاسی از اجرام آسمانی مانند ستاره ها و سیارات را فراهم می کرد. اکنون موفق شده اند فناوری مذکور را در قالب یک دوربین دوچشمی با لنزهای 50 میلی متری نیکون قرار دهند که مجهز به سیستم نمایش واقعیت افزوده است. این سیستم فوراً اطلاعات متنی مربوط به آنچه را که مشاهده می کنید نمایش می دهد.

دوربین دوچشمی انویژن بدون شک محصولی نوآورانه است، اما Unistellar برای ساخت اولین نمونه های اولیه خود در سال آینده به کمپین سرمایه گذاری جمعی Kickstarter متکی است و انتظار می رود تا پایان سال 2025 تحویل دوربین ها به شرکت کنندگان در کمپین طول بکشد.

دوربین های دوچشمی را تصور کنید که از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند متصل می شوند و با استفاده از GPS دستگاه و سایر حسگرها، مکان کاربر را تعیین می کنند. یک اپلیکیشن ویژه اطلاعاتی را از یک پایگاه داده آنلاین که شامل میلیون ها نقشه از کوه ها، تپه ها، مسیرها، مکان های دیدنی، منابع آب، ستارگان، کهکشان ها و سایر اجرام آسمانی است، در اختیار دوربین قرار می دهد. البته، کاربرانی که قصد رفتن به مناطق دور افتاده را دارند، باید نقشه ها و داده های آفلاین را قبل از حرکت دانلود کنند.

باتری دوربین Envision برای پنج ساعت استفاده مداوم دوام می آورد. با این حال، اگر باتری تمام شود، محصول همچنان می تواند به عنوان دوربین دوچشمی معمولی استفاده شود.

Unistellar یک ویژگی کاربردی جالب برای Envision ارائه می دهد. با این دستگاه کاربر می تواند روی یک شی خاص زوم کرده و سپس دوربین را به شخص دیگری تحویل دهد. با این کار، نفر دوم مسیرهایی را می بیند که او را به همان هدف هدایت می کند.

قیمت دوربین دوچشمی انویژن برای پیش خرید ۷۰۰ دلار و پس از عرضه ۱۲۰۰ دلار تعیین شده است.