Sightful سازنده لپ تاپ واقعیت افزوده Spacetop G1 پیش فروش این محصول را آغاز کرده است. علاقه مندان می توانند برای خرید لپ تاپ مذکور که در نمایشگاه اخیر CES رونمایی شده است به وب سایت رسمی Sightful مراجعه کنند.

Spacetop G1 به دلیل طراحی خاص خود به عنوان یک لپ تاپ واقعیت افزوده شناخته می شود. این محصول برخلاف لپ تاپ های معمولی صفحه نمایش ندارد و در عوض از عینک های مخصوصی استفاده می کند که مجهز به صفحه نمایش های کوچک OLED با وضوح Full HD و نرخ رفرش 90 هرتز هستند. این عینک واقعیت افزوده امکان نمایش محتوا را در صفحه مجازی تا اندازه 100 اینچ فراهم می کند.

لپ تاپ Spacetop G1 AR ظاهری شیک و تبلت مانند دارد و تنها 1.4 کیلوگرم وزن دارد. جالب اینجاست که برای استفاده از دستگاه مذکور نیازی به یادگیری کنترل های جدید ندارید زیرا عملکرد آن بسیار شبیه به لپ تاپ های معمولی است.

لپ تاپ Spacetop G1 AR از سیستم عامل SpaceOS بهره می برد و مجهز به صفحه کلید ۷۹ کلیدی با ترک پد سازگار با دستورات چند لمسی است.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به وای فای 7، بلوتوث 5.3، 5G، دوربین وب 5 مگاپیکسلی، اسلات eSIM و نانو سیم کارت اشاره کرد. قلب تپنده دستگاه، پردازنده اسنپدراگون X2 و گرافیک Adreno 740 است.

عینک واقعیت افزوده Spacetop G1 AR به دو بلندگوی گوش باز و یک میکروفون مجهز شده است. طبق ادعای Sightful باتری لپ تاپ با هر بار شارژ کامل تا 8 ساعت دوام می آورد. این محصول همچنین از 16 گیگابایت رم LPDDR5 و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد.

Spacetop G1 AR 1700 دلار با 200 دلار تخفیف برای پیش خرید قیمت دارد.