لنوو لپ تاپ جدید خود را با نام YOGA Air 14 AI Yuanqi معرفی کرد. این محصول از پردازنده Intel Core Ultra 7 155H استفاده می کند که دارای واحد پردازش عصبی (NPU) است. ویژگی ذکر شده برای کاربرانی در نظر گرفته شده است که عملکرد قدرتمند و عملکردهای هوش مصنوعی برای آنها اهمیت ویژه ای دارد.

مهمترین ویژگی YOGA Air 14 پردازنده Core Ultra 7 155H است که با استفاده از لیتوگرافی 7 نانومتری کلاس 4 اینتل ساخته شده و از معماری ترکیبی هسته ای بهره می برد.

لنوو ادعا می کند لپ تاپ جدید آنها تا 18 درصد عملکرد بهتر و تا 40 درصد شارژ بیشتر نسبت به نسل های قبلی دارد. از دیگر ویژگی های دستگاه می توان به استاندارد اینتل Evo اشاره کرد که نشان دهنده سرعت بالا و عملکرد خوب آن است.

لنوو

پردازنده عصبی در پردازنده لپ تاپ YOGA Air 14 به طور خاص برای بهبود عملکرد وظایف و برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی شده است. لنوو همچنین دستیار هوش مصنوعی خود به نام Xiaotian را در این لپ‌تاپ ارائه می‌کند. یک ربات چت که از مدل زبان بزرگ Tianxi پشتیبانی می کند. مدل پایه این محصول به 32 گیگابایت رم LPDDR5x-7467 و یک ترابایت فضای ذخیره سازی پرسرعت PCIe 4.0 SSD مجهز شده است.

وزن YOGA Air 14 حدود 1.4 کیلوگرم و ضخامت آن تنها 14.9 میلی متر است. این لپ تاپ ظاهری زیبا و مجلل دارد و با رنگ روشن قاب به فروش می رسد.

لنوو

در جلوی دستگاه شاهد یک صفحه نمایش OLED با رزولوشن 2.8K و نرخ رفرش 120 هرتز هستیم که روشنایی آن به 400 نیت می رسد. این نمایشگر 100% طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد و از استاندارد Dolby Vision پشتیبانی می کند. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش لپ تاپ جدید لنوو می توان به استاندارد VESA DisplayHDR True Black 500 اشاره کرد که بازتولید رنگ دقیق، کنتراست بالا و رنگ مشکی عمیق را نشان می دهد.

لنوو

لنوو YOGA Air 14 از صفحه کلیدی با کلیدهای 1.5 سانتی متری و انحنای 0.3 میلی متری استفاده می کند تا تجربه تایپ راحت و لذت بخشی را برای کاربران ارمغان فراهم کند. در کنار صفحه کلید یک پد لمسی 14 سانتی متری قرار دارد که می تواند از لمس ناخواسته جلوگیری کند.

در لبه سمت چپ YOGA Air 14 دو درگاه Thunderbolt 4 و یک پورت HDMI 2.1 و در سمت راست کلید الکترونیکی برای کنترل وب کم، جک 3.5 میلی متری هدفون و پورت USB-A 3.2 نسل یک را مشاهده می کنیم. .

قیمت لپ تاپ Lenovo YOGA Air 14 AI Yuanqi در چین از 1174 دلار شروع می شود. هنوز جزئیاتی از زمان عرضه و قیمت لپ تاپ مذکور در سایر کشورهای جهان مشخص نیست.