حرکت اول با خرید ۲۰ درصد از سهام جاجیگا و پس از 3 سال مشارکت در این استارتاپ، از ترکیب سهام‌داری استارتاپ جاجیگا خارج شد و کلیه سهام این استارتاپ، به بنیان‌گذاران آن بازگشت. این شرکت خروج خود را یک خروج موفق اعلام کرده است.

«بابک سهرابی»، هم‌بنیان‌گذار جاجیگا در صفحه اجتماعی ایکس (نوییتر سابق) خود، خبر از خروج حرکت اول به عنوان سرمایه‌گذار این استارتاپ داد و اعلام کرد که کلیه سهام جاجیگا به بنیان‌گذاران آن بازگشسته است.

حرکت اول، به عنوان هلدینگ سرمایه گذاری خطرپذیر گروه همراه اول در مرداد ماه سال ۱۳۹۸، با خرید 20 درصد سهام جاجیگا در این استارتاپ مشارکت نمود. همانطور که در بیانیه حرکت اول آمده است، جاجیگا همواره جز موفقترین و حرفه ای ترین استارتاپ‌های حرکت اول بوده و با رشد چشمگیری که داشته، مسیر پنج ساله را طی ۳ سال طی نموده است.

حرکت اول در خصوص خروج سهام جاجیگا در بیانیه خود اعلام کرده است که پیشنهادات متعددی از همکاران و بازیگران بزرگ صنعت داشته اما اولویت را با صاحبان اصلی کسب‌وکار در نظر داشته‌اند.

همچنین حرکت اول در بیانیه خود اعلام داشته است که سهام حرکت اول در جاجیگا توسط بنیان‌گذاران خریداری شده و حرکت اول خروجی موفق آمیز را رقم زده است. حرکت اول نیز ضمن ابراز امیدواری از ادامه‌دار بودن هم‌افزایی شکل گرفته بین استارتاپ موفق جاجیگا و خانواده همراه اول، اعلام کرد که خروج حرکت اول به معنی پایان همراهی ما با جاجیگا نخواهد بود.

«بابک سهرابی»، هم بنیان‌گذار جاجیگا نیز در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس، این خبر را تایید کرد.

او در پاسخ به دیجیاتو در خصوص علت خروج حرکت اول از سهام‌داری جاجیگا گفت: «مهم‌ترین هدف یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر، تحقق سود از سرمایه گذاری انجام شده است. با توجه به رشد خوبی که جاجیگا در طی این سال‌ها داشته و به ارزش چشم‌گیری در بازار دست پیدا کرده است، حرکت اول پیشنهادهای خوبی برای خرید سهام ارائه داد. با توجه به اینکه گزینه‌های مد نظر این صندوق مورد توافق ما نبود، طی یک توافقی، خودمان اقدام به خرید سهام کردیم.»

سهرابی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا با سرمایه‌گذار دیگری برای ادامه راه این شرکت صحبت کردند یا خیر گفت:‌ «استارتاپ جاجیگا سودده هست و درصورت تحقق بعضی برنامه‌ها ممکن است بوت استرپ ادامه بدهیم، روشی که در آن تجربه و مهارت خوبی داریم. ولی در عین حال با توجه به هدف‌گذاری برای رهبربازار و رقابت موجود در حال بررسی گزینه ها هستیم.»

هم‌بنیان‌گذار جاجیگا، ضمن تایید بر اوضاع نابسامان گردشگری در ایران، در خصوص چشم‌انداز این استارتاپ برای آینده فعالیت خود توضیح داد: «گردشگری ایران از حال و روز خوشی برخوردار نیست؛ اما ما با وجود موانع و چالش‌های موجود، به نتایج قابل توجهی دست پیدا کردیم. با توجه به ظرفیت‌های مغفول مانده و نهفته در گردشگری ایران، من آینده درخشانی را برای این صنعت پیش‌بینی می‌کنم و شخصا برای تحقق آن تلاش می کنم.»