مایکروسافت در چند سال اخیر با گسترش کسب‌وکار خود و ارائه‌ی خدماتش در حوزه‌های هوش مصنوعی، بازی و خدمات ابری، نشان داد که نه‌تنها می‌تواند به نفع سرمایه‌گذاران عمل کند، بلکه به کارمندان و مصرف‌کنندگان خدماتش نیز اهمیت می‌دهد.

به نقل از Companies Market Cap، ارزش سهام مایکروسافت در سال گذشته حدود ۶۲ درصد افزایش داشته است که بیانگر پتانسیل این شرکت برای سرمایه‌گذاری مطمئن در آینده خواهد بود.

سهام اپل در روزهای اخیر افت شدیدی تجربه کرده است و با این اتفاق حالا مایکروسافت در یک‌قدمی جایگاه اول باارزش‌ترین برندهای دنیا قرار گرفته. اگر شرایط به همین شکل پیش برود، اپل به‌زودی رتبه‌ی اول را از دست خواهد داد.

مایکروسافت هفته‌ی گذشته اعلام کرد که دکمه‌ی اختصاصی کوپایلت به کیبورد لپ‌تاپ‌های ویندوزی اضافه می‌شود. این شرکت روی دو مدل لپ تاپ مایکروسافت شامل سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ تاپ ۶ کار می‌کند که قطعا به دکمه‌ی کوپایلت مجهز خواهند بود.

مقاله‌های مرتبط

عملکرد نسبتاً ضعیف مایکروسافت در بخش سخت‌افزاری واضح است؛ اما این شرکت از طریق همکاری با OpenAI و همچنین خرید اکتیویژن بلیزارد، نشان داد که می‌تواند حضور بسیار پر رنگی در بازار هوش مصنوعی و بازی‌های ویدئویی داشته باشد.

مایکروسافت با دریافت جایزه «استودیو سبز سال» در گیمزکام ۲۰۲۳ برای طراحی و ساخت کنسول بازی ایکس باکس نشان داد که در حوزه‌ی اهمیت به محیط‌ زیست نیز عملکرد تحسین‌برانگیزی دارد.

عملکرد قدرتمند مایکروسافت در بخش‌های اهمیت به کارمندان و مصرف‌کنندگان و همچنین توجه به محیط‌ زیست احتمالاً سال ۲۰۲۴ را به یک سال موفقیت‌آمیز برای این شرکت تبدیل می‌کند.